Opinió

La gasolina que ens fa córrer cada dia

La Federació Catalana de Motociclisme potenciarà més l'esport de base, del qual surten els campions del món

La Fede­ració Cata­lana de Moto­ci­clisme va pre­sen­tar ahir les línies gene­rals de la pri­mera tem­po­rada que ha pogut pla­ni­fi­car el nou pre­si­dent, Josep Abad. L'acte no va ser gens mul­ti­tu­di­nari, però als nous ges­tors fede­ra­tius se'ls veu con­tents. Perquè dis­sabte pas­sat –daka­ri­ans i algun pilot de velo­ci­tat a part– van acon­se­guir que la flor i nata del moto­ci­clisme català els acom­panyés en l'entrega de pre­mis 2012. Perquè són una de les poques fede­ra­ci­ons sense deu­tes i amb marge de mani­o­bra. Perquè poden pre­su­mir –tot i l'irre­fre­na­ble cor­rent espa­nyo­lit­za­dor per part de patro­ci­na­dors i mit­jans de comu­ni­cació– d'un reguit­zell de cam­pi­ons del món (45 en 10 anys) com cap altre ter­ri­tori del pla­neta. Perquè ges­ti­o­nen 25 cam­pi­o­nats, més de 300 acti­vi­tats orga­nit­za­des per 178 clubs i 9.000 llicències (el 60% del moto­ci­clisme de l'Estat espa­nyol) i perquè té el futur molt ben encar­ri­lat amb 780 nens par­ti­ci­pant en copes i cam­pi­o­nats de pro­moció.

En aquesta tro­bada gai­rebé en família es van anun­ciar les grans nove­tats per al 2013, i majo­ritària­ment s'enfo­quen a la pro­moció i a la pràctica espor­tiva. La piràmide com­pe­ti­tiva ja fun­ci­ona i si es manté la col·labo­ració impres­cin­di­ble entre fede­ra­ci­ons –una de les claus dels èxits de les dues últi­mes dècades– con­ti­nuarà fun­ci­o­nant. Però per qui comença, dues alter­na­ti­ves més en velo­ci­tat en forma de copes mono­marca, amb motos idènti­ques, gai­rebé de sèrie de Honda i Rieju, que per­me­ten començar a com­pe­tir en cir­cuit amb un cost impen­sa­ble anys enrere. La Cha­llenge Rieju et deixa una moto a punt per com­pe­tir per 4.300 euros. Afe­geix-hi ves­ti­menta, casc, llicència, ins­crip­ci­ons, un mínim de recan­vis, alguna tanda d'entre­na­ment i segur que per 10.000 euros els nens i joves d'entre 10 i 18 anys podran començar a apren­dre. No vull tri­vi­a­lit­zar. 10.000 euros és més del que cobren en un any molts atu­rats i molts que tre­ba­llen. Però, fugint de demagògies, no és una xifra només a l'abast de rics.

Pràcti­ca­ment a la mateixa hora, a Madrid, a la seu de la mul­ti­na­ci­o­nal Rep­sol es pre­sen­tava a bombo i pla­te­rets l'equip HRC del mun­dial de Moto GP for­mat –ves per on– per dos pilots cata­lans, Dani Pedrosa i Marc Márquez. El poder de con­vo­catòria de l'equip més poderós del món, la mag­ni­tud del des­a­fi­a­ment –girar full després de Casey Sto­ner– i el mag­ne­tisme de Marc Márquez van pro­pi­ciar un quòrum molt supe­rior. Però Márquez i Pedrosa saben molt bé que són on són perquè van poder anar esca­lant gra­ons d'una piràmide que tenia una base molt sòlida i que el talent que sor­geix per gene­ració espontània –en uns llocs més que en d'altres, i Cata­lu­nya és un d'aquests indrets pri­vi­le­gi­ats– no va enlloc si no té –en aquest esport– polítiques de pro­moció i suport a la base que aju­din les sacri­fi­ca­des famílies. I d'això és jus­ta­ment del que més es par­lava a l'acte de Bar­ce­lona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)