Opinió

Red Bull i una decisió inajornable

Mantenir la igualtat entre els pilots quan un dels dos és tricampió és insostenible

Escol­tant les dis­cul­pes i pro­me­ses d'esmena de Sebas­tian Vet­tel, sem­bla com si l'epi­sodi de deso­bediència a les ordres d'equip que va pro­ta­go­nit­zar diu­menge en avançar Mark Web­ber hagués de que­dar com un fet aïllat. Cada cop més, Vet­tel em recorda Mic­hael Schu­mac­her. És com si l'aire de líder díscol que està per sobre del bé i el mal que des­pre­nia el Kàiser s'hagués per­pe­tuat al pàdoc, ara que Schu­mac­her s'ha reti­rat per sem­pre. Vet­tel va actuar diu­menge com ho feia Schummi amb els seus com­panys d'equip: sub­ju­gant-los, recor­dant-los que el número 1 era ell i que els com­panys d'equip del número 1 estan per acom­pa­nyar-lo en els èxits, en segon terme, sense fer soroll. Pro­ba­ble­ment per això –i per tot el que com­porta aquesta manera de fer– Mic­hael Schu­mac­her va gua­nyar set títols. I Vet­tel, amb tres de con­se­cu­tius, és l'únic que avui dia pot pre­ten­dre apro­par-s'hi.

Sí, hi ha una diferència. Vet­tel s'ha pene­dit del que va fer i de Schu­mac­her –que sem­pre tenia parau­les d'agraïment per als seus– costa recor­dar-li cap dis­culpa per alguna de les seves tra­pe­lle­ries.

Això que va pas­sar diu­menge, a Fer­rari no hau­ria succeït mai. Ni amb Schu­mac­her (ja sabem la fi que van fer Eddie Irvine i Rubens Bar­ric­he­llo) ni amb Alonso, i això que Massa va ser campió durant dos revolts l'any 2008. Pri­mer, perquè a l'Scu­de­ria sem­pre hi ha un pri­mer pilot i un segon. A Red Bull sem­pre han vol­gut man­te­nir la pari­tat d'opor­tu­ni­tats. Tres i qua­tre anys enrere podia tenir un sen­tit, però a mesura que Vet­tel ha anat sumant títols es va fent insos­te­ni­ble. Sap greu per Web­ber, a qui el crei­xe­ment de l'equip li ha arri­bat un pèl tard i li ha por­tat un fora de sèrie com a com­pany. Però les coses són com són i cada victòria de Vet­tel el reforça més per con­ti­nuar pas­sant per sobre de tot i de tot­hom. I a veure qui s'atre­veix a con­tra­dir-lo.

No m'agrada que un pilot deso­be­eixi l'equip que el paga. Si el pene­di­ment de Vet­tel és sin­cer, ens ho dirà el temps. O pot­ser no, perquè la millor manera d'evi­tar una altra escena com la de Malàisia és esta­blir inter­na­ment els rols. Si a Red Bull són lles­tos, ho faran, i Vet­tel no hi sor­tirà per­dent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.