Red Bull i una decisió inajornable
Escoltant les disculpes i promeses d'esmena de Sebastian Vettel, sembla com si l'episodi de desobediència a les ordres d'equip que va protagonitzar diumenge en avançar Mark Webber hagués de quedar com un fet aïllat. Cada cop més, Vettel em recorda Michael Schumacher. És com si l'aire de líder díscol que està per sobre del bé i el mal que desprenia el Kàiser s'hagués perpetuat al pàdoc, ara que Schumacher s'ha retirat per sempre. Vettel va actuar diumenge com ho feia Schummi amb els seus companys d'equip: subjugant-los, recordant-los que el número 1 era ell i que els companys d'equip del número 1 estan per acompanyar-lo en els èxits, en segon terme, sense fer soroll. Probablement per això –i per tot el que comporta aquesta manera de fer– Michael Schumacher va guanyar set títols. I Vettel, amb tres de consecutius, és l'únic que avui dia pot pretendre apropar-s'hi.
Sí, hi ha una diferència. Vettel s'ha penedit del que va fer i de Schumacher –que sempre tenia paraules d'agraïment per als seus– costa recordar-li cap disculpa per alguna de les seves trapelleries.
Això que va passar diumenge, a Ferrari no hauria succeït mai. Ni amb Schumacher (ja sabem la fi que van fer Eddie Irvine i Rubens Barrichello) ni amb Alonso, i això que Massa va ser campió durant dos revolts l'any 2008. Primer, perquè a l'Scuderia sempre hi ha un primer pilot i un segon. A Red Bull sempre han volgut mantenir la paritat d'oportunitats. Tres i quatre anys enrere podia tenir un sentit, però a mesura que Vettel ha anat sumant títols es va fent insostenible. Sap greu per Webber, a qui el creixement de l'equip li ha arribat un pèl tard i li ha portat un fora de sèrie com a company. Però les coses són com són i cada victòria de Vettel el reforça més per continuar passant per sobre de tot i de tothom. I a veure qui s'atreveix a contradir-lo.
No m'agrada que un pilot desobeeixi l'equip que el paga. Si el penediment de Vettel és sincer, ens ho dirà el temps. O potser no, perquè la millor manera d'evitar una altra escena com la de Malàisia és establir internament els rols. Si a Red Bull són llestos, ho faran, i Vettel no hi sortirà perdent.