Opinió

El mal costum de valorar només els títols

Carregar Márquez amb massa pressió no pot ser bo. El pilot de Honda que ha de lluitar pel títol ha de ser d'entrada Dani Pedrosa

Ahir va començar el mun­dial de moto­ci­clisme del 2013 amb com a mínim cinc pilots cata­lans en con­di­ci­ons de llui­tar per les victòries i pels títols en totes les cate­go­ries. Són Mave­rick Viñales i, en menor mesura, Àlex Rins (Moto 3), Pol Espar­garó (Moto 2) i Dani Pedrosa i Marc Márquez (Moto 3). Viñales està de trànsit i, gua­nyi o no, el 2014 hau­ria de sal­tar a Moto 2. Per Rins, de pressió, ben poca, només l'obli­gació de con­ti­nuar millo­rant. Just al con­trari que Pol Espar­garó. Del majestuós rival del gran Marc Márquez –de fet, l'únic que el va poder domi­nar pun­tu­al­ment– no s'espera cap altra cosa que una escom­brada gene­ral sobre els rivals, i aquest és un error monu­men­tal de par­tida. En una cate­go­ria amb motors idèntics per a tot­hom, dis­po­sar del xassís més homo­geni és un avan­tatge, i l'any pas­sat, el Kalex de Pol Espar­garó ho era, però en aquest cam­pi­o­nat s'ha de demos­trar. Igual com s'ha de veure com es com­por­ten els sis cam­pi­ons que hi haurà a la gra­e­lla (Terol, Simón, Luthi, Di Meglio, Cor­tese i Elias). Espar­garó, pel que sigui, no té cap títol, i aquesta és una pressió afe­gida que haurà de supor­tar. És el favo­rit, sí, però més enllà del tòpic, comença amb els matei­xos punts que els rivals.

I arri­bem a Moto GP. Sem­bla com si Honda i Marc Márquez s'ho hagues­sin de men­jar tot. Aquí, l'errada és doble. Pri­mer, perquè els cam­pi­ons són Jorge Lorenzo i Yamaha. Un equip que indis­cu­ti­ble­ment tindrà millors motos si qui suma des del lloc de segon pilot és Valen­tino Rossi que no pas amb el ràpid però incons­tant Ben Spies. Segon error, i en aquest hi han cai­gut des de Honda mateix, posar tanta pressió a Marc Márquez. Dir des de fa mesos que veuen el pilot de Cer­vera llui­tant per podis i victòries des del pri­mer dia pot ser un acte de fe cega en el pilot que els arriba, però Márquez sap per­fec­ta­ment què li va pas­sar a l'inici del 2011 quan va ater­rar a Moto 2 –tres zeros con­se­cu­tius– després d'haver-se men­jat el món a 125 cc. És clar, Márquez ven i Honda, que ha gua­nyat els últims títols amb el pilot equi­vo­cat –a Sto­ner li era ben igual tot l'entorn mediàtic– neces­sita èxits i poder capi­ta­lit­zar-los com no ho fa des que Rossi pilo­tava per ells.

Car­re­gar Márquez amb massa pressió no pot por­tar res de bo. El pilot que ha de llui­tar pel títol ha de ser, d'entrada, Dani Pedrosa. No obli­dem que és qui va aca­bar millor la tem­po­rada pas­sada –sis victòries en les últi­mes vuit cur­ses– i que sem­bla que s'ha desprès d'aque­lla des­a­for­tu­nada tendència a fer-se mal en les cai­gu­des. Amb Pedrosa no s'ha estat just del tot. També va arri­bar a Moto GP obli­gat a gua­nyar per un doble títol ina­pel·lable a 250 cc i per diver­ses cir­cumstàncies, els títols no han fet justícia a un pilot que avui dia és molt més com­plet que quan va arri­bar a la cate­go­ria reina. O no recor­dem com sor­tia i com surt ara, o com pilo­tava quan plo­via i com pilota ara? I tan ràpid i fi com sem­pre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)