Opinió

Una vergonya compartida

Pirelli i la FIA estan obligats a impedir que les rodes deixin de ser l'escàndol de la F-1

Pirelli ha rebut, rep i rebrà tanta porqueria que jo, si fos ells, renunciaria ara al contracte de proveïdor únic de la F-1 per al 2014 i deixaria la FIA amb un problema de dimensions catedralícies. No, no els exculpo, però és molt fàcil treure's les puces del damunt carregant contra el fabricant italià. Massa fàcil.

I massa ingenu és creure que Pirelli no sap fer pneumàtics, que és el que transmeten al gran públic, el no entès, les imatges de les rodes explotant sense motiu aparent. Per a un gran fabricant, aconseguir que el pneumàtic sigui constructivament estable és un joc de nens. Preguntem-nos, per tant, per què es desfan els Pirelli de F-1. Primer es desprenia la banda de rodament (la goma, per entendre'ns) i diumenge, directament, rebentava la carcassa. Pirelli no ha fet res que no li hagin demanat. Se n'atipen, de repetir-ho, i és veritat. La FIA els va demanar que la roda fos un element que introduís incertesa en el resultat de les curses. No podia ser que a final del 2012 tots els equips tinguessin tan dominat el factor rodes. Però s'han passat de la ratlla perquè aquest any els grans premis són lluites entre monoplaces artificialment capats perquè les rodes no permeten esprémer ni motors ni, sobretot, aerodinàmica, aquell gran tòtem dels anys anteriors que ara ha passat a segon terme. Fixeu-vos-hi, aquest any ningú parla d'alerons, difusors, dobles DRS ni res d'això. Només hi ha un problema i és de color més negre que l'asfalt.

L'instigador del delicte és la FIA. Però Pirelli és qui l'ha comès. Que siguin coresponsables no els rebaixa el grau de culpabilitat. Pirelli va veure que les rodes desfetes no li donaven bona imatge i va proposar retocar les carcasses. Però no va incidir prou que era un aspecte de seguretat perquè admetre-ho era assumir encara més impacte negatiu en la imatge. I hi va haver equips que s'hi van negar. Justament dels que van vetar els canvis (Ferrari, Lotus i Force India), els dos primers van patir en carn pròpia el daltabaix de diumenge. Ara no s'hi podran negar. Però és inadmissible que s'hagi hagut de posar en risc la seguretat per no voler corregir un problema que estava detectat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)