Opinió

Preus moderns i mesurats

L'esport pot fer-se seva la reflexió del cinema, que
va omplir rebaixant preus

Veure els cine­mes plens, amb aglo­me­ra­ci­ons per treure entra­des i algun car­tell de “loca­li­tats exhau­ri­des” era el retrat d'un pas­sat que ens deien que no tor­na­ria. Fins que va tor­nar la set­mana pas­sada, durant tres dies que les entra­des de cinema van valer 2,90 euros. Ni descàrre­gues per inter­net ni baixa qua­li­tat dels films. El pro­blema és de preu, com es cons­ta­tava a les llar­gues cues –i hi havia Cham­pi­ons– de gent abo­cada a veure mitja dot­zena de pel·lícules en tres dies perquè els 8 o 9 euros habi­tu­als els resul­ten pro­hi­bi­tius. A la reflexió que veient l'èxit de la ini­ci­a­tiva han de fer els exhi­bi­dors cine­ma­togràfics s'hi poden apun­tar també els diri­gents de l'esport. Baixa l'assistència al fut­bol, veiem bui­dor en pave­llons que abans reben­ta­ven, no s'omple el Blau­grana ni sent ja un dels més petits de l'Euro­lliga i sovin­teja arreu del món la pun­xada de públic en grans esde­ve­ni­ments. Diuen que els que bui­den recin­tes són la tele, els hora­ris i la crisi, però fan trampa. Perquè incloure la crisi entre els motius de la pèrdua de públic com­porta, en l'enun­ciat del pro­blema, el remei. Just perquè la crisi ho afecta tot, tot ha de res­si­tuar-se en la nova rea­li­tat econòmica, que vol dir ade­quar els preus a la pèrdua gene­ral de poder adqui­si­tiu. La inòpia de no veure que un seient buit genera zero és un mal, però, d'arrel més pro­funda. Fa uns anys, sor­tint d'un Madrid-Barça, vaig anar en metro fins a Bara­jas amb un exdi­rec­tiu blau­grana. No em va sor­pren­dre que mai hagués anat en metro, però sí que em pre­guntés si el bit­llet valia més o menys de 20 euros. En política i finan­ces, o en el cinema i l'esport, estem sota unes oli­gar­quies que, des de la talaia de l'abundància, veuen natu­ral que allò quo­tidià pugui ser de preu desor­bi­tat. Aques­tes oli­gar­quies gallar­de­gen de ser moder­nes i mesu­ra­des, però es resis­tei­xen a veure que, ara, la moder­ni­tat depèn de rebai­xar uns preus que, per des­me­su­rats, són del tot antics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.