Opinió

A cau d'orella

Rocquelin és una de les moltes raons que fan de Vettel una llegenda viva

Sebas­tian Vet­tel ja té qua­tre títols mun­di­als de fórmula 1. L'ale­many ha igua­lat Alain Prost i només el superen Juan Manuel Fan­gio (5) i Mic­hael Schu­mac­her (7). Vet­tel i Red Bull for­men un binomi imba­ti­ble. Diu­menge, just després del GP de l'Índia, els pri­mers a feli­ci­tar-lo van ser Adrian Newey i Chris­tian Hor­ner, els dos caps visi­bles i grans cre­a­dors d'un mono­plaça ina­bas­ta­ble per a la resta d'escu­de­ries. Però des del pri­mer dia que va ater­rar a Red Bull, Vet­tel va acom­pa­nyat de Gui­llaume Roc­que­lin. És l'engi­nyer de pista del tetra­campió, el seu home de con­fiança, amb qui es comu­nica a través de la ràdio durant les cur­ses. Aquest francès, cone­gut al pàdoc com a Rocky per la seva sem­blança amb l'actor Syl­ves­ter Sta­llone, és humil i tre­ba­lla­dor. S'esca­po­leix dels focus i mai aca­para pro­ta­go­nisme. És l'home a l'ombra. Va néixer a Dijon fa 46 anys. I la seva passió pel motor li ve d'allà. A prop de casa seva, al cir­cuit de Dijon-Pre­nois, es va fer el Gran Premi de França durant alguns anys entre el 1974 i el 1984. Entre d'altres, va veure el duel èpic entre Gilles Ville­neuve i René Arnoux del 1979 i les victòries de Mario Andretti, Niki Lauda i el seu com­pa­tri­ota Alain Prost. Va estu­diar aeronàutica i engi­nye­ria mecànica a Gre­no­ble. El 1999 va començar la seva aven­tura en la fórmula 1 amb Bar Honda i com a engi­nyer de pista de Ricardo Zonta. Però va deci­dir tor­nar als Estats Units, on va gua­nyar tres títols a l'Indy Car (un amb Cris­ti­ano Da Matta i dos amb Sébas­tien Bour­dais). El 2006 es va unir al pro­jecte de Red Bull. Pri­mer amb David Coult­hard i des del 2009 com a mà dreta de Vet­tel. És qui el fa qua­drar quan toca, qui manté dis­cus­si­ons telefòniques amb l'ale­many, qui li dóna les ins­truc­ci­ons al sem­pre com­pe­ti­tiu i incon­for­mista campió mun­dial, qui millor trans­met mis­sat­ges secrets a 300 km/h. Roc­que­lin és una de les mol­tes raons que fan de Vet­tel una lle­genda viva de l'auto­mo­bi­lisme. L'únic que li parla a cau d'ore­lla.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)