El futbol en directe perd adeptes
La davallada d'assistència als camps de futbol d'arreu de l'Estat és notable. La tendència generalitzada a la baixa ja no respecta ni els grans equips de la lliga com el Barça i el Madrid, que han vist com la poca afluència d'espectadors també els toca de prop i es converteix en motiu de debat als seus respectius entorns. Diversos factors són els que empenyen a trobar una explicació raonable a aquest desencís a les graderies. El primer és la crisi econòmica, una situació estructural directament relacionada amb els preus estratosfèrics que es paguen per veure futbol. Ara mateix, anar a un estadi es converteix en un esforç important per a gran part de la societat i arriba a ser un luxe si l'aficionat s'hi vol emportar la família. La comoditat de les llars també és un punt d'ancoratge a l'hora de sortir de casa i enfilar el feixuc camí cap a l'estadi. La gent té unes pantalles de televisió gegantines si les comparem amb les de fa només uns anys. La revolució del plasma, juntament amb el canvi en les pautes de consum, ha estat un còctel explosiu per a l'assistència als terrenys de joc. Ara mateix s'està arribant a l'extrem, en moltes generacions de joves, que disfruten més veient el futbol al costat dels seus amics a casa que no pas arran de gespa. Aquestes noves lleves viuen el futbol com una pantalla més de la seva vida, en què l'ordinador, els videojocs, el mòbil i la tauletes són extensions de la seva anatomia. La televisió és una pantalla més en què pots analitzar detalladament tot el que passa en un terreny de joc, veure les repeticions a l'instant i fins i tot fer zàping si el partit no t'agrada i veure un altre programa. Aquest aficionat modern només entén com a lleure anar a veure futbol en directe quan es tracta d'un partit dels grans, dels importants, en què l'ambient té una connotació especial pel que s'hi juga l'equip o pel rival. Per a aquest nou aficionat molts partits són de farcit, siguin de l'Espanyol, del Barça o del Madrid. Potser el gran problema d'arrel serà fer més atractiu l'embolcall del futbol en directe per no perdre més adeptes.