Opinió

Transitant en la inconsistència

Aquest Madrid sembla capaç de guanyar sempre i, en tot cas, no és el mateix que va perdre en la primera volta contra l'Atlético al Bernabéu

Havent eli­mi­nat la Real Soci­e­dad en la copa, gole­jat el Rayo Valle­cano i sobre­tot haver gua­nyat al camp del Manc­hes­ter City, es donava gai­rebé per fet que el des­as­tre amb el València només havia estat un mal pas (una can­tada en una tarda d'hivern) i que el Barça actual havia adqui­rit soli­desa (i fins una certa bri­llan­tor) per afron­tar a la pri­ma­vera l'etapa clau de la tem­po­rada: aque­lla en què es deci­deix la copa, la lliga i la Cham­pi­ons per dir-ho amb l'ordre en què l'equip va con­que­rir els tres títols en el pri­mer i gloriós any de Guar­di­ola. Però qua­tre dies després del par­tit a Manc­hes­ter, amb polèmica inclosa pro­pa­gada per un Pelle­grini dis­fres­sat del seu ene­mic Mou­rinho, Gerardo Mar­tino va deci­dir donar des­cans a uns quants juga­dors fona­men­tals de l'equip (i també que jugués Ney­mar des de l'inici) a Sant Sebastià: el des­as­tre va ser tan gran que han res­sus­ci­tat tots els dub­tes en relació amb la com­petència d'aquest Barça i del seu entre­na­dor. Per què, entre altres, havien de des­can­sar Cesc i fins i tot Xavi, que va tor­nar a mar­car afi­na­da­ment la pauta a Manc­hes­ter, jugant con­tra un equip tan con­sis­tent com la Real Soci­e­dad? No era aquest pre­ci­sa­ment un dels par­tits difícils a camp con­trari que reque­rei­xen els juga­dors refe­ren­ci­als i aquells en millor forma? No tenien després una set­mana per des­can­sar? No tenim el record de quan, en les tem­po­ra­des glo­ri­o­ses recents, els juga­dors ho feien millor en la màxima tensió i inten­si­tat de dis­pu­tar dos par­tits per set­mana?

En fi, tot això que he dit s'ha comen­tat abas­ta­ment. Però el cas és que costa d'enten­dre la decisió del Tata. A la lliga no s'hi val a badar, i gua­nyar o per­dre tres punts pot tenir unes con­seqüències irre­ver­si­bles. Així és que, en les sis pri­me­res jor­na­des de la segona volta, el Real Madrid ha gua­nyat vuit punts més que el Barça (i l'Atlético) i ja és pri­mer amb tres punts de diferència. Ara, qui l'atrapa? Pot­ser m'equi­voco, però aquest Madrid sem­bla capaç de gua­nyar sem­pre i, en tot cas, no és el mateix que va per­dre en la pri­mera volta con­tra l'Atlético al Ber­nabéu, de manera que temo molt que avui gua­nyarà al Vicente Cal­derón. Alli­be­rat de les pres­si­ons de Mou­rinho i fent-se evi­dent la qua­li­tat de molts dels seus juga­dors, aquest Madrid sem­bla molt con­sis­tent, contrària­ment al Barça, que ens fa can­viar d'opinió a cada par­tit. Aquesta incon­sistència, en el sen­tit que no hi ha una con­tinuïtat en la seva pro­posta fut­bolística, pro­voca que les nos­tres con­si­de­ra­ci­ons res­pecte de l'equip (i les seves pos­si­bi­li­tats) també ho siguin. D'un dia per l'altre, els bar­ce­lo­nis­tes pas­sem de les bones sen­sa­ci­ons, que fan creure que l'equip ha tro­bat la seva forma, a unes sen­sa­ci­ons nefas­tes que ori­gi­nen una visió apo­calíptica: el Madrid ens apa­llis­saràen la final de la copa; la lliga ja està per­duda; i si bé és pos­si­ble que pas­sem l'eli­mi­natòria amb el City, a quarts de final s'aca­barà la tra­jectòria en la Cham­pi­ons. Tan­ma­teix, si l'equip goleja l'Alme­ria i el Madrid avui perd o empata, pot ser que la truita torni a girar-se.

D'altra banda, m'ale­gra que Xavi Hernández man­tin­gui la moral alta i declari que el Barça té una situ­ació òptima per gua­nyar els tres títols. Entenc el seu opti­misme: si no cregués en la pos­si­bi­li­tat de gua­nyar, seria millor que es quedés a casa. També entenc que rela­ti­vitzi la der­rota a Sant Sebastià: reco­nei­xent que van equi­vo­car-se els juga­dors (ell no jugava i bé que l'empre­nyava) i l'entre­na­dor, ha dit que, al cap­da­vall, només s'ha per­dut un par­tit. Ara bé, encara que m'ale­gri, no puc com­par­tir el seu entu­si­asme i el seu rela­ti­visme. El pro­blema és que les der­ro­tes en la lliga s'acu­mu­len, que el Barça no només va per­dre a Sant Sebastià, sinó que va fer pena, i que pot­ser la plan­ti­lla no està com­pen­sada i que si no juguen deter­mi­nats juga­dors, l'equip s'ensorra en par­tits exi­gents. Afe­gim-hi que un dels juga­dors que no donen la talla és Ney­mar i pen­sem en aquesta flo­rida decla­ració del pre­si­dent blau­grana: “Tor­naríem a fit­xar Ney­mar de la mateixa manera.” Ho deia defen­sant la lega­li­tat del fit­xatge. De veri­tat que ho farien igual? Cap dubte? Sor­pre­nent. Quant ha cos­tat (i no només en un sen­tit econòmic), de moment, l'ope­ració? Però, a banda de la manera, tor­na­rien a fit­xar Ney­mar? En fi, pot­ser d'aquí uns dies començaran les seves hores d'esplen­dor a l'herba del Camp Nou. Vés a saber.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)