Opinió

Exemples ovalats per al futbol

Senyors
de la FIFA, truqueu
la gent
del rugbi, que us explicaran
4 cosetes

Començarem amb una fil­tració per si us voleu estal­viar de lle­gir: aquesta és una altra columna per fer com­pa­ra­ci­ons odi­o­ses entre el fut­bol i el rugbi, espe­ci­al­ment pel que fa a la tasca dels àrbi­tres i l'acti­tud dels juga­dors i els espec­ta­dors.

Dis­sabte, els afi­ci­o­nats del rugbi vam gau­dir d'un d'aquells dies ino­bli­da­bles: els tres par­tits finals del tor­neig de les Sis Naci­ons amb tres selec­ci­ons amb pos­si­bi­li­tats de coro­nar-se cam­pi­o­nes. Va ser pre­ci­sa­ment en el par­tit final, el que enfron­tava França i Irlanda a París, que es va viure un d'aquells epi­so­dis que hau­rien de fer caure la cara de ver­go­nya als que manen en la FIFA i en el fut­bol mun­dial.

Era el minut 78 de par­tit. Irlanda estava pel davant d'un resul­tat molt ajus­tat (20 a 22), que reflec­tia el que havia estat un matx molt intens, molt tre­ba­llat, molt dis­pu­tat. Poques hores abans, Angla­terra havia apa­llis­sat Itàlia i si els irlan­de­sos no acon­se­guien el tri­omf a París serien ells els cam­pi­ons del Sis Naci­ons 2014. A només 1 minut i 20 segons del final, el francès Damien Chouly va plan­tar la pilota ova­lada dar­rere la línia de marca. Era el tri­omf per a França, que amb aquests cinc punts pas­sava al davant en el resul­tat i dei­xava Irlanda sense el cam­pi­o­nat. El àrbi­tre va fer sonar el xiu­let i va aixe­car la mà, con­fir­mant l'assaig. El que va pas­sar després, però, va ser una lliçó d'espor­ti­vi­tat del rugbi cap al fut­bol, i també de savoir faire dels afec­ci­o­nats fran­ce­sos. El jutge de línia i el jutge de tele­visió (la FIFA encara no s'ha assa­ben­tat que esports com ara el rugbi o el bàsquet fan ser­vir el vídeo per aug­men­tar la cer­tesa de les deci­si­ons arbi­trals?) van adver­tir l'àrbi­tre prin­ci­pal que s'havia produït un avant abans de l'assaig, per la qual cosa calia inva­li­dar la marca fran­cesa. Així es va fer. Ni una sola pro­testa dels juga­dors fran­ce­sos, ni una sola reacció extem­porània dels espec­ta­dors, més enllà de la frus­tració expres­sada no pas per la decisió dels arbi­tres, sinó per no haver pogut gua­nyar el par­tit. Resul­tat: Irlanda cam­pi­ona.

Senyors de la FIFA, ara que s'apropa el mun­dial, feu una tru­cada a la gent del rugbi, que us expli­ca­ran qua­tre cose­tes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.