Opinió

Una visita als Padres

Al final un aficionat cofoi exclamava: “Has anat al millor estadi d'Amèrica”

El que escriu David L. Andrews a la seva excel·lent obra, com­pi­lació, Manc­hes­ter Uni­ted. A the­ma­tic study s'evi­den­cia arreu. L'exem­ple de pro­fes­si­o­na­lit­zació i mana­ge­ment dels red devils ha estat un refe­rent no només entre clubs de fut­bol euro­peus, sinó que a l'altra banda de l'Atlàntic també ho és per a altres orga­nit­za­ci­ons espor­ti­ves, no només del seu cone­gut soc­cer. Scott Nicker­son tre­ba­lla pel depar­ta­ment de màrque­ting dels San Diego Padres (MLB). “Hem pres els clubs de la Pre­mier Lea­gue com a referència, entre d'altres el Uni­ted, per dis­se­nyar el nos­tre pro­grama de fide­lit­zació”, m'explica abans del par­tit que els va enfron­tar amb els Rockies de Colo­rado (4-1) al magnífic Petco Park. L'Scott es mos­tra orgullós de ser una de les pri­me­res franquícies ame­ri­ca­nes –ell diu la pri­mera– a dis­se­nyar un pro­grama sen­cer de fide­lit­zació dels afi­ci­o­nats, més enllà de ven­dre abo­na­ments per tem­po­rada “com les res­tants franquícies han fet tra­di­ci­o­nal­ment”. “Més enllà d'aquest abo­na­ment, no oferíem res més”, con­clou.

De fet, és interes­sant enten­dre per què els Padres, històrica­ment un dels petits de l'MLB, s'ha interes­sat a maxi­mit­zar l'experiència del directe per als seus fans. Per una banda, no han estat una de les franquícies més llo­re­ja­des del beis­bol ame­ricà. Per l'altra: “San Diego és una ciu­tat que ofe­reix mol­tes altres opci­ons per pas­sar l'estona abans que venir a veure un dels nos­tres par­tits”, es resig­nava l'Scott men­tre recor­dava les fantàsti­ques plat­ges de Coro­nado, el SeaWorld i l'increïble zoològic. “Això no és Pitts­burgh, que si no aca­bes anant a l'estadi poques coses més a fer hi ha”, excla­mava. Efec­ti­va­ment, millo­rar l'experiència del directe –amb un estadi adap­tat a les neces­si­tats dels patro­ci­na­dors, acti­vi­tats pre­par­tit fami­li­ars...– ha permès als Padres aguan­tar la cli­en­tela. Al final del par­tit, un afi­ci­o­nat cofoi excla­mava: “Has anat al millor estadi d'Amèrica.” Pot­ser en va fer un gra massa, però el cert és que l'experiència del beis­bol a Petco Park no s'enten­dria sense aquesta oferta d'acti­vi­tats que engran­dei­xen la lle­genda d'aquesta franquícia fun­dada als anys trenta, i bate­jada en honor als pri­mers mis­si­o­ners fran­cis­cans que es van esta­blir a la costa oest.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.