Tele i Champions, inversió segura
dels drets per part de TVE i Canal Plus en detriment d'Antena 3 i Mediapro
per al trienni 2015-2018
No té res de dolent ser un broker... Cadascú es guanya la vida com més bé sap i en el cas que ens ocupa, Mediapro sap prou bé com fer d'intermediari en les operacions de drets de transmissions futbolístiques. Des de fa prop de vint anys, Jaume Roures i el seu equip, amb Tatxo Benet i Gerard Romy a banda i banda, a més de molts altres, han aconseguit fer de l'empresa catalana un referent en la compra i venda de drets.
Fa ja uns deu dies, saltava el rumor que la Champions del 2015 al 2018 canviava d'aires i deixava TVE per anar-se'n a Antena 3. Sorpresa en els ambients futbolístics, que havien donat per feta l'entrada, com un elefant enmig de vitralls, del grup Mediaset i Telefónica de bracet. I enmig de l'enrenou, la confirmació que TV3 sobreviuria a la crisi de la subvenció mantenint-se en “compartiment de pantalla” amb la tele de Lara.
De tota l'operació, cal mirar diverses coses. La primera, que TVE, actual tenidora dels drets del partit en obert, hauria preferit abocar el seu pressupost esportiu en la selecció espanyola i hauria posat sobre la taula un oferta que les privades han qualificat de “desmesurada”. Però TVE necessita reubicar-se i el seu target lliga més amb el concepte de la roja que amb una competició de clubs.
Porta oberta, doncs, en la Champions, per a Antena 3, que darrerament havia quedat enrere respecte a Telecinco en temes de futbol.I canvi, molt important, pel que fa al tercer guanyador de la subhasta, la mateixa Mediapro, capaç de jugar dues bases, com en el set i mig, la seva pròpia, Gol TV, i la de revendre els partits de pagament a la gran competidora, Movistar TV, que acabarà sent la posseïdora dels drets de gairebé tots els esports quan es culmini l'operació d'adquisició de Canal Plus. Si Roures té al cap plantar cara en la batalla per l'abonament al futbol, mantindrà la Champions en la seva plataforma. Si no, revendrà el partit tancat a Movistar.
En tot això, Telecinco s'ha quedat amb un pam de nas, ja que l'oferta era compartir amb el Plus la Champions. I Canal Plus, o Movistar TV, si ho prefereixen, es queda sense una porta important de l'esport televisat, ara que ja ho té practicament tot.
En obert, TV3 acabarà pagant uns 5 milions, molt lluny d'allò que significava pagar per la lliga els dissabtes uns 30 milions d'euros, amb només set partits del Barça. Antena 3 n'hauria ofert uns 35 i, prop de 100, Mediapro. Aquest és el gran negoci de la UEFA, i de Team, la gent que fa la negociació. Molts es pregunten si val la pena, i els dic que sí, que la Champions és bona audiència, i, sobretot, prèvies i postprogrames al voltant de l'esdeveniment...Una aposta segura, que, pel que fa a la cadena pública catalana, només té el risc d'un desastre prematur del club blaugrana.I això,d'entrada, no s'ha ni de preveure.