Identitat RCDE
Les dades de renovacions dels abonaments i les arribades de nous socis a l'Espanyol son un indicador fiable de la il·lusió que genera l'equip de cara a la temporada 2014/15. I les xifres que facilita el club reforcen la teoria de que el factor identitari funciona. Si en les darreres temporades el número de socis ha caigut no ha estat només per la crisi econòmica, sinó més aviat, el descens ha estat motivat perquè el projecte no enganxava a la gent.
Ara, sense haver de fer grans despeses en fitxatges, s'ha trobat la tecla adequada que a més és un encert de coordinació entre àrees del club. La campanya Meravellosa Minoria és un gol de comunicació i màrqueting i està íntimament vinculada a la política esportiva d'apostar per la gent de la casa, tan pel que fa a l'aposta d'entrenadors amb ADN periquito, Sergio Gonzáles i Lluís Planagumà, com a la política de promocionar jugadors del futbol de base. Tot plegat envia un missatge coherent amb les possibilitats del club i respon a la demanda de la gent de l'Espanyol.
Ara sí, després d'uns quants anys donant cops de timó, es pot començar a parlar de projecte o si més no, d'estabilitat programàtica conseqüent amb el potencial econòmic del club.
I aquest cop no caldrà demanar paciència a la grada, que entén aquest nou enfocament com a propi. Més dubtes em genera la confiança necessària que ha de tenir el consell envers aquesta aposta. Si la pilota no entra, seria contraproduent que des de presidència es volgués resoldre la situació a cop d'estaca com s'ha fet en els darrers anys. Qui comença el projecte l'ha d'acabar. La força necessària per mantenir ferm l'equip ja la aportaran els aficionats que ara se senten part del projecte.
És evident que no s'assoliran xifres de socis espectaculars, però segur que es capgirarà la tendència i es tornarà a créixer gràcies a un concepte tan bàsic com és l'identitat.