Fitxatges i mercats
Els estius són èpoques convulses per als clubs de futbol. La voluntat de reforçar les plantilles per a la campanya vinent, avui, ja no s'entén també sense la necessitat de planificar el desembarcament dels clubs més globals a nous mercats. Els futbolistes s'han convertit en grans ambaixadors dels principals clubs de futbol europeus. De fet, la política de fitxatges de les grans entitats (el FC Barcelona i el Real Madrid, per exemple) ja s'explica per aquestes dues variables, sense que una tingui més pes que l'altra, des del meu punt de vista: el Barça, el Madrid, el Manchester United i el Bayern són grans multinacionals de l'oci. Els fitxatges de Luis Suárez pel Barça, i de James Rodríguez pel Madrid, podrien tenir aquesta doble lectura. Totes dues institucions han pagat uns 80 milions per dues de les cares més mediàtiques del mundial del Brasil: l'uruguaià, desgraciadament, a causa de la famosa mossegada i Rodríguez, pel seu gran rendiment amb Colòmbia. Per una banda, esportivament parlant, queda clar que els dos jugadors poden aportar molt als seus clubs; per l'altra, el Barça consolida un trident atacant (Messi, Neymar i Suárez) que li omplirà les portades dels diaris llatinoamericans i el Madrid fitxa un ídol colombià que està cridat a ser una de les estrelles emergents d'aquell continent. En definitiva, dos noms que situen molt bé dues marques globals a l'Amèrica Llatina. No tinc cap dubte que el Barça parteix d'una posició privilegiada per ser la marca futbolística més ben posicionada en aquells mercats. De fet, a les seves files juguen les tres estrelles més brillants d'aquell continent, representant els mercats futbolísticament amb més qualitat: l'Argentina, el Brasil i l'Uruguai. A més a més, fa temps que ha desembarcat amb força a Xile, gràcies al fitxatge d'Alexis i, enguany, de Bravo. Però l'arribada de James Rodríguez al Madrid ja està donant rèdits a la casa blanca: més de 350.000 samarretes venudes i 33,4 milions d'euros facturats ja en concepte de marxandatge. Si enguany els blancs poden fer una bona temporada, de ben segur que trobaran un bon reclam per competir amb el Barça per l'hegemonia d'uns mercats que, de moment, encara tenen color blaugrana.
Notícies
Dissabte,23 novembre 2024