Opinió

El nou Camp Nou: seguim el debat

També ens falta saber
les dates
i les afectacions que, lògicament, haurem de patir els socis; en definitiva, ara ens falta informació i com més aviat la tinguem, molt millor

1Els socis del Barça vam apro­var majo­ritària­ment la reforma del Camp Nou. Mal­grat que la con­fiança en el pre­si­dent, Josep Maria Bar­to­meu, i la junta direc­tiva no és total, és ben evi­dent que millo­rar l'estadi serà pro­fitós
si es fa amb coherència, amb visió de futur, amb trans­parència i col·labo­ra­dors econòmics a
l'altura de les cir­cumstàncies. Per tant, els bar­ce­lo­nis­tes hem d'actuar de forma cons­truc­tiva i no és bo que desem el tema en un calaix, tot espe­rant que ens infor­min de com avança. Penso que pot ser posi­tiu apor­tar alguns ele­ments de debat per tenir-los en compte, abans que ens comu­ni­quin les notícies cor­res­po­nents i lla­vors fem valo­ra­ci­ons que es podrien con­si­de­rar a la defen­siva.

2Ens falta saber el cost total de l'ope­ració. Aquesta ha de ser la dada més relle­vant, cal afi­nar-la amb pre­cisió i seria bo que en la pro­pera assem­blea de socis com­pro­mis­sa­ris es pogués anun­ciar clara­ment. Una vegada tin­guem el cost total pre­vist hau­rem de saber com ho paga­rem i qui ens aju­darà a finançar-ho, qui explo­tarà els nego­cis que s'hi pugui gene­rar, qui patro­ci­narà, si és que es fa, el nom de l'estadi. També ens manca saber les dates i les afec­ta­ci­ons que, lògica­ment, hau­rem de patir els socis. En defi­ni­tiva, ara ens falta infor­mació i com més aviat la tin­guem, molt millor.

3 El fet de bate­jar amb un nom comer­cial
el Camp Nou serà carn de debat. Tant pel fet com per la marca que en surti gua­nya­dora, com també per la quan­ti­tat que pagarà. Pre­ci­sa­ment, fa pocs dies s'ha sabut que un dels equips més impor­tants de fut­bol ame­ricà, els San Fran­cisco 49ers, rebran 220 mili­ons de dòlars de la marca Levi Strauss per posar el seu nom al camp durant vint anys. D'aquesta manera, els 11 mili­ons de dòlars anu­als que pagarà
Levi Strauss aju­da­ran a sufra­gar el cost, amb una quan­ti­tat que ben segur el Barça, si ho vol i s'ho pro­posa, hau­ria de superar àmpli­a­ment —per exem­ple, l'estadi dels New York Giants i New York Nets, bate­jat com a Met Life Sta­dium, rep gai­rebé el doble de diners que el de San Fran­cisco.

4En bene­fici de la trans­parència i del
màxim retorn econòmic, fóra bo que el Barça fes com els San Fran­cisco 49ers i obrís con­curs a totes les empre­ses del món que ho vul­guin. Entre 31 pro­pos­tes fina­lis­tes —sí, ho heu lle­git bé, 31— va aca­bar gua­nyant la marca de roba nord-ame­ri­cana. Pre­nem-ne nota i fem-ho bé.

5 Un dels temes clau ha de ser també la inno­vació i cal fer del Camp Nou un estadi intel·ligent, un camp asso­ciat a les noves tec­no­lo­gies, amb una aposta total en aquest aspecte. Cal crear una experiència més enri­qui­dora i, evi­dent­ment, cal un wi-fi ràpid a tot l'estadi, fóra bo per­so­na­lit­zar la infor­mació als afi­ci­o­nats durant el par­tit, fomen­tar la venda de mar­xan­datge i de begu­des i men­jar. Se'n pot treure molt de pro­fit i un bon soci tec­nològic hau­ria d'aju­dar a fer-ho pos­si­ble.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)