Opinió

Necessitats i beneficis

I, després, passa el que passa: es barreja el
‘tocino' amb la velocitat

L'espai divi­dit pel temps, la velo­ci­tat. O satis­fer les neces­si­tats del con­su­mi­dor obte­nint un bene­fici per a l'empresa, el màrque­ting. Tots, amb més o menys uti­li­tat per al nos­tre dia a dia, vam rebre la pri­mera lliçó de física. Una sentència que, apa­rent­ment, no ens afecta tant com la segona; la que encapçalava la llista de les defi­ni­ci­ons que mesos més tard memo­ritzàvem –en cas­tellà– per apro­var una de les assig­na­tu­res tron­cals del pri­mer curs de la lli­cen­ci­a­tura que em va patro­ci­nar el govern de majo­ria abso­luta de l'home­net que devia viure, si fa o no fa lla­vors, el seu moment àlgid posant els peus sobre la taula del pre­si­dent dels EUA.

Tam­poc puc donar, des d'aquest espai, lliçons amb un parell de defi­ni­ci­ons. Sí que con­fesso que la segona sentència em ve al cada vegada menys poblat cap en una ter­cera part de les notícies que lle­geixo.

I, després, passa el que passa: es bar­reja el tocino amb la velo­ci­tat. I ja vaig a l'esport, que per això som aquí. Resulta que el dia 28 de desem­bre es fa una cursa de Sant Sil­ves­tre, perquè si no es diu així ja no hi va tanta gent; encara que no sigui el dia 31 i falti un àpat, copiós, per entrar al següent any natu­ral. Els orga­nit­za­dors, per fer broma, anun­cien per mega­fo­nia que hi haurà con­trol anti­do­patge a l'arri­bada. I tot són cor­re­dis­ses. A la mateixa cursa, un cardiòleg que cor­ria (Javier Martín Morei­ras) va sal­var la vida a un com­pany de 76 anys –prac­ti­cant habi­tual, sobre­tot de ciclisme, diuen les cròniques– estès a terra amb atu­rada car­di­o­res­pi­ratòria. No va ser tan afor­tu­nat un altre cor­re­dor, que quinze dies abans en un cros va morir en acte de ser­vei amb 54 anys. El cardiòleg recor­dava la neces­si­tat de fer-nos una prova d'esforç i en com­pa­rava el cost amb el que ens gas­tem en mate­rial espor­tiu. I la notícia del 31? Que els tres pri­mers de la San­sil­ves­tre Valle­cana Popu­lar (?) són des­qua­li­fi­cats perquè no duen la samar­reta ofi­cial. Però ja se sap, neces­si­tats i bene­fi­cis... Salut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)