Revolució 3.0
Aquesta setmana Gerard Piqué en va organitzar una de bona posant-se a emetre des de l'autobús del Barça després del partit contra el Rayo Vallecano. Piqué va fer servir una eina de Twitter que es diu Periscope i que permet emetre des de qualsevol telèfon mòbil un vídeo en directe que els usuaris de Twitter poden seguir en temps real. En qüestió de segons Piqué tenia 35.000 persones de tot el món seguint el seu xou, en el qual ens va presentar alguns dels seus companys de vehicle i ens va explicar i mostrar el que sopa quan acaben els noranta minuts. El defensa del Barça –i conegut empresari tecnològic– va explicar que pensa fer, si pot, cada setmana això de recórrer al Periscope i va insinuar que era una espècie de resposta als canvis que hi ha hagut recentment en la relació amb els periodistes i amb l'afició, especialment en els desplaçaments. Piqué, doncs, ha tirat pel dret i és sorprenent comprovar que, segons les xifres que s'han fet públiques, des del seu telèfon mòbil ell sol va aconseguir tenir més espectadors que el programa de la televisió pública que parlava del partit en aquell mateix moment. Ja sabem que la tecnologia està canviant les coses d'una manera molt accelerada. Els periodistes fa anys que hi estem avesats. Els futbolistes ara si s'hi dediquen ens podrien donar sorpreses. Un altre exemple: el jugador del Chelsea Eden Hazard va marcar un gol especialment difícil en un entrenament. El jugador belga, que encara no ha marcat cap gol oficial aquesta temporada, va fer aquella jugada tan difícil de xutar amb l'exterior del peu des del darrere de la porteria i fer entrar el baló gràcies a un efecte parabòlic. I com ho hem sabut, si això era un entrenament? Doncs perquè un company seu ho va filmar amb el mòbil i ho va llançar immediatament per Vine, una altra de les eines que fan furor. Vine i Periscope són plataformes que apunten una revolució en les formes de comunicar i en el poder mediàtic. I l'esport fa tota la impressió que ho ha descobert...