Opinió

Viatge a la profunditat

Des de llavors, només
té al cap
els seus cinquens Jocs

De vega­des, per res­sor­gir s'ha de tocar fons. Bai­xar a la pro­fun­di­tat per veure d'on véns, on ets i cap on vols anar. Mic­hael Phelps és segu­ra­ment el millor neda­dor de la història. Va anun­ciar la seva reti­rada després dels Jocs de Lon­dres. El 2014 va deci­dir tor­nar, però el van arres­tar per excés de velo­ci­tat i per con­duir begut. Fins i tot va ingres­sar en una clínica de reha­bi­li­tació durant 45 dies. Des de lla­vors, només té al cap els seus cin­quens Jocs. Va tocar fons i ha introduït can­vis per afron­tar aquest nou repte. Ha dei­xat la seva Bal­ti­more natal per entre­nar-se en un àmbit més rural als afo­res de Pho­e­nix. I ha dei­xat el seu patro­ci­na­dor de sem­pre (Spe­edo) per crear la seva pròpia marca, jun­ta­ment amb un empresa fran­cesa fun­dada fa setanta anys pel famós explo­ra­dor Jac­ques Cous­teau. Aqua­lung va ser cre­ada el 1946 perquè Cous­teau volia tro­bar la manera de revo­lu­ci­o­nar els equips de bus­seig i l'enfo­ca­ment de l'explo­ració sub­ma­rina. El 1998 va néixer la seva filial Aqua Sphere, dedi­cada al mate­rial de pis­cina. No tenien cap altra ambició que fabri­car les seves pròpies ulle­res i arri­bar a una petita audiència d'entu­si­as­tes, lluny dels gegants de la indústria com Arena i Spe­edo. Però ara han fet un pas més amb la con­trac­tació de Mic­hael Phelps. El neda­dor nord-ame­ricà s'ha impli­cat en tota la cadena de pro­ducció, desen­vo­lu­pant amb engi­nyers tei­xits més fle­xi­bles i fent de banc de pro­ves de la marca MP (la idea és comer­ci­a­lit­zar els pro­duc­tes més enllà de la reti­rada de Phelps com ho està fent Nike amb MJ, Mic­hael Jor­dan). Dime­cres pas­sat es va pre­sen­tar en soci­e­tat el mate­rial de la marca fran­cesa que farà ser­vir Phelps des d'ara i fins a Rio. Un mate­rial ins­pi­rat en el viatge a la pro­fun­di­tat de Cous­teau, un revo­lu­ci­o­nari en l'estudi del fons sub­marí. Ara Phelps també s'ha sub­mer­git en la pro­fun­di­tat per explo­tar al màxim els seus conei­xe­ments en l'ela­bo­ració de banya­dors, cas­quets i ulle­res. L'objec­tiu s'ho val. Ampliar el botí de 18 ors olímpics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)