Tanques
Valverde (Movistar), Purito (Katuixa), Contador (Tinkoff), Porte (BMC), Adam Yates (Orica), Landa (Sky), Mollema (Trek) o Daniel Martin (Etixx) encapçalen el cartell de la clàssica de Sant Sebastià que es disputa avui, primer dissabte després del Tour. Tots eren a la cursa més important del calendari i les seves bicis devien passar bastants dels 3.773 controls que va fer l'UCI a la recerca del dopatge tecnològic, del qual només es coneix un cas, el de la belga Femke van den Driessche en la categoria sub-23 del darrer mundial de ciclocròs aquest hivern a Heusden-Zolder (Bèlgica). Controls abans, durant i després de cadascuna de les 21 etapes, en una mesura anunciada abans que comencés la cursa i que, evidentment, no ha trobat cap positiu. Brian Cookson, el president de l'UCI, es congratulava en la nota emesa pel mateix organisme que ja han fet més de 10.000 controls i que estan fent una tasca molt dura en benefici de l'“absolut compromís per perseguir un assumpte que si no s'aborda de manera adequada podria fer molt de mal a la reputació del ciclisme”. Tot perquè van trobar un motor en una de les bicis que feia servir una noia en una cursa i ella mateixa –ni ha recorregut contra la sanció (sis anys) per falta de recursos– va al·legar que l'havia comprat de segona mà i sense saber què duia.
L'UCI va fer canviar, també, el final de la Klasikoa. Tindrà 220 quilòmetres (1,2 més) perquè la darrera ascensió ha de tenir tanques a la carretera. L'any passat una moto va fer caure Greg van Avermaet (BMC) quan liderava la cursa en un tram que afortunadament per a la seva salut no tenia tanques: hi hauria caigut a sobre. Com tampoc n'hi havia al Ventor, quan s'estava decidint el Tour. La imatge d'Adam Yates, entrant sol a la meta i sense saber que havia guanyat... va ser, per mi, menys dramàtica i molt més bona que la de Froome, desesperat, corrent entre la multitud. Reputació.