Opinió

L'ou de la serp

Zárate sap
que qui li ha fet malbé la carrera esportiva són
els ideòlegs de l'anticatalanisme

Eric Zárate, el rebut­jat fit­xatge fut­bolístic del Lleida, club que ha actuat de forma molt cor­recta –no com un Ros de torn venent una alcal­dia a qual­se­vol preu– diu la veri­tat. El jove de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llo­bre­gat) ha madu­rat i sap que havia de dema­nar perdó pels seus pretèrits insults con­tra Cata­lu­nya, les piu­la­des racis­tes i les gro­lle­ries sexis­tes con­tra les dones. I ho ha fet de debò.

Eric Zárate, i tots els seus fami­li­ars, amics i cone­guts, saben que qui li ha fet malbé la tra­jectòria espor­tiva pre­sent pro­fes­si­o­nal són els ideòlegs de l'anti­ca­ta­la­nisme, els ver­go­nyants polítics que tiren la pedra i ama­guen la mà, però tots sabem que dar­rere les fra­ses dels seus mis­sat­ges a Twit­ter hi veiem l'ombra allar­gada d'una men­ta­li­tat que nega la igual­tat, la lli­ber­tat, la inte­gració dels immi­grants i el cul­tiu de la por. No fan cap favor a l'espa­nyo­lisme que actua a Cata­lu­nya, les seves parau­les. No els deu agra­dar, al PP i C's. Una música que des que Cata­lu­nya s'ha enca­mi­nat cap a la seva inde­pendència hi ha qui la fomenta. No cal gaire memòria per recor­dar que fra­ses sem­blants s'han dit i repe­tit a les xar­xes soci­als, això sí, sem­pre sense que cap orga­nisme de l'Estat hi hagi inter­vin­gut.

Déu n'hi do, el naci­o­na­lisme de cam­pa­nar de TVE, quins comen­ta­ris en els Jocs Olímpics, no es pot ser més obtús! Unes retrans­mis­si­ons que s'han fet només en funció dels interes­sos de l'Espa­nya de Rafael Nadal i amb men­ta­li­tat de todo por la patria, el seu loca­lisme mese­ta­rio ens ha dei­xat sense poder seguir com­pe­ti­ci­ons de pri­mer ordre en les més vari­a­des dis­ci­pli­nes. Un escàndol. Per cert, dels espor­tis­tes cata­lans i espa­nyols, res a dir, feli­ci­tar-los si cal, es nota que saben gua­nyar i per­dre, cosa que hau­rien d'ense­nyar a uns diri­gents que encara no saben que la Terra és rodona i no gira al vol­tant d'un tatu­atge que sem­bla de legi­o­nari roji­gualdo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)