Opinió

Filtracions i preguntes

El nas em diu que no ens han explicat tota la veritat sobre l'accident d'Alonso. Poca cosa? Sí, però sense informació...

Con­tra l'opa­ci­tat es va inven­tar la fil­tració. Aquesta veri­tat com una casa s'ha posat més de mani­fest amb l'acci­dent atípic de Fer­nando Alonso. El mateix dia ja em va sem­blar un succés estranyíssim –i en cap cas atribuïble al cent per cent a una bufada de vent– que Alonso perdés el McLa­ren al lloc en què ho va fer –sor­tint de la parabòlica–, a la velo­ci­tat que ho va fer (uns 150 km/h) en un punt on, segons la tele­me­tria de la F-1, se surt 100 km/h més ràpid.

Han fal­tat expli­ca­ci­ons i les que s'han donat han estat poc con­vin­cents, sobre­tot les de McLa­ren. La del vent no se l'empassa ningú i ali­menta pre­gun­tes. Per què Alonso anava tan lent quan ja feia vint vol­tes que era a la pista? Per què no valo­ren les parau­les de Sebas­tian Vet­tel –tes­ti­moni directe– quan diu que ell no va notar vent exces­siu i que és impos­si­ble tenir un acci­dent allà a aque­lla velo­ci­tat? Per què tam­poc es té en compte la pos­si­bi­li­tat que Alonso tingués un mareig o una pèrdua de conei­xe­ment que expli­ca­ria que rodés lent i que no pogués con­tro­lar el mono­plaça (tot i els des­men­ti­ments de McLa­ren)? És plau­si­ble que la hipotètica pèrdua de conei­xe­ment la pro­voqués una descàrrega elèctrica –també negada categòrica­ment per Ron Den­nis, però asse­nya­lada per fil­tra­ci­ons de l'entorn mèdic que va aten­dre el pilot– o Alonso va tenir un pro­blema físic? Tenen relació amb aquest hipotètic pro­blema físic les fil­tra­ci­ons, ara pro­vi­nents de l'entorn de McLa­ren, que Alonso va començar a eme­tre sons estranys just abans de l'acci­dent? I paro de fer-me pre­gun­tes perquè entra­ria en el ter­reny de la salut i no s'ha de fer perquè, ofi­ci­al­ment, Alonso està per­fecte.

Fil­tra­ci­ons i més fil­tra­ci­ons. En aquesta cate­go­ria situo els dos paràgrafs ante­ri­ors. Però la FIA ha obert una inves­ti­gació. Direu –i amb raó– que es fa cada cop que s'envia un pilot a l'hos­pi­tal. Espe­rem les con­clu­si­ons. Ha trans­cen­dit (ofi­ci­o­sa­ment) que l'asturià va supor­tar una desac­ce­le­ració de 31g (g és la força de la gra­ve­tat) dins del seu crani. L'any 2011 a Mònaco, Ser­gio Pérez va resis­tir 38g sense vint anys d'amnèsia post­traumàtica quan va recu­pe­rar la consciència, com li ha pas­sat a l'asturià. No pot ser que, si Alonso no estava cons­ci­ent l'efecte dels 31g s'ampli­fiqués perquè els músculs del coll no esta­ven en la tensió necessària?

I, per aca­bar i seguint el fil del cas de Checo Pérez, el mexicà va rea­parèixer dues set­ma­nes més tard a Mont-real i ho va haver de dei­xar al cap de poques vol­tes de la pri­mera sessió lliure. En el cas d'Alonso, tot i estar teòrica­ment bé, se li ha pres­crit la baixa per a Austràlia, quan ja faria tres set­ma­nes de la topada. Direu –i nova­ment amb raó– que Mel­bourne és un cir­cuit pro­pici per als impac­tes, que una segona sac­se­jada en menys d'un mes és molt risc o, fins i tot, que pel que s'hi juga McLa­ren –les apos­tes són al vol­tant de quan­tes vol­tes duren en cursa, i no en quina posició aca­ba­ran– no val la pena arris­car-se. D'acord amb tot, però en aquest tema el nas em diu que no ens han aca­bat d'expli­car tota la veri­tat. Per fi que sigui, el nas –tot i que el meu és de dimen­si­ons remar­ca­bles– és molt poca cosa per reba­tre una infor­mació com­pleta i cohe­rent, però aquest no és el cas.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)