Motociclisme

Un divendres de color blau

GP de Catalunya. Moto GP. Excel·lents prestacions de la Suzuki, amb Aleix Espargaró primer i Maverick Viñales cinquè, en una pista amb poca adherència i amb Jorge Lorenzo ensenyant el millor ritme

“Quan tens tota una fàbrica tre­ba­llant, por­tant coses noves i notant millo­res, les coses sur­ten. M'ho he pas­sat molt i molt bé.”

Amb els peus a terra, remar­cant del dret i del revés que només érem diven­dres, però no hi havia cap pilot més con­tent ahir que Aleix Espar­garó. Ràpid a una volta, a menys de dues dècimes del rècord de la pista de Dani Pedrosa (1.40.893, 2013), la satis­facció del pilot de Gra­no­llers arri­bava perquè amb pneumàtic gas­tat la Suzuki tenia ritme. Més que el seu com­pany d'equip, Mave­rick Viñales, però

menys que Jorge Lorenzo, l'home que, a pesar de fer el setè millor temps –no va uti­lit­zar goma tova–, va ser qui millor ritme de cursa (1.42 mig) va mos­trar.

Una mica més

Estre­na­ven modi­fi­ca­ci­ons en el motor, les Suzuki, man­ca­des de potència en aquest inici de cam­pi­o­nat. I tant Aleix com Mave­rick van afir­mar que sí, que la moto anava més ràpida. Però poca cosa més: “Dos o tres quilòmetres més”,

deia Espar­garó. “Però aquest cir­cuit, lle­vat de la recta, no es nota tant perquè vas molta estona a fons amb ter­cera.” I Mave­rick hi afe­gia: “És sem­blant a Muge­llo i si allà vam anar bé, aquí també.” Vuit quilòmetres menys que Marc Márquez, el més veloç en punta (344 km/h), però només un menys que les Yamaha (337 km/h). “Esperàvem una mica més, però podem seguir l'aspi­ració de les Yamaha, que ja és un avenç”, deia el de Gra­no­llers. En qual­se­vol cas, l'equi­li­bri del con­junt és molt bo i en unes con­di­ci­ons simi­lars a les d'ahir –40 graus a la pista–, ser al davant durant una estona és pos­si­ble: “No penso en la pole, sinó a llui­tar amb els pilots que bus­quen el podi”, sen­ten­ci­ava.

No hi ha adherència

La Suzuki ha millo­rat i el fet que el traçat no tingués gaire bona adherència, –impos­si­ble uti­lit­zar tota la potència– també els va aju­dar. Tot­hom ho remar­cava, espe­ci­al­ment Lorenzo. “Sobre 10, l'asfalt d'aquí és d'un 4 o un 5. No té grip i hi ha molts sots als revolts”, deia el mallorquí, l'home a batre quant al ritme de cursa. Perquè així ho deien els temps i perquè així ho veien els rivals. Tots, de Márquez a Rossi.

L'italià, rela­ti­va­ment pre­o­cu­pat per la posició –per si plo­via avui, abans o durant l'FP3– i per la qua­li­fi­cació. “Estic un xic inquiet per estar fora del Top 10, però en canvi estic satis­fet amb el ritme. En la segona part de la segona sessió hem tro­bat la con­fi­gu­ració. Hem de millo­rar petits detalls, però tenim un molt bon ritme. No tant com el Jorge, però no estem tan lluny.” En tot cas, tot passa per qua­li­fi­car bé. “Mai sóc gaire fort a una volta, i aquí, a banda de les Ducati i les Honda, molt ràpides a una volta, també hi ha les Suzuki. Però tinc molt bones sen­sa­ci­ons amb la moto i penso que això m'aju­darà.” Lle­vat d'Aus­tin i Jerez (segona), enguany l'italià sem­pre ha sor­tit des de la ter­cera fila de la gra­e­lla.

Hem anat molt ràpid amb molta temperatura, i això és molt positiu per a nosaltres. Treballem i anem endavant
Aleix Espargaró
El més positiu és que el temps ha acompanyat i hem pogut provar diferents coses, que era el propòsit
Marc Márquez
Entrenaments lliures 1 i 2
1r. A. Espargaró (Suzuki)
1.41.158
2n. M. Márquez (Honda)
a 0.285
3r. D. Pedrosa (Honda)
a 0.631
4t. A. Dovizioso (Ducati)
a 0.665
5è. M. Viñales (Suzuki)
a 0.764
6è. A. Iannone (Ducati)
a 0.780
7è. J. Lorenzo (Yamaha)
a 0.876
8è. C. Crutchlow (Honda)
a 0.886
9è. P. Espargaró (Yamaha)
a 1.155
10è. S. Redding (Honda)
a 1.196
11è. V. Rossi (Yamaha)
a 1.209
12è. Y. Hernández (Ducati)
a 1.259
13è. B. Smith (Yamaha)
a 1.487
14è. H. Barberà (Ducati)
a 1.593
15è. L. Baz (Yamaha)
a 1.810
Ens hem centrat molt a provar pneumàtics. Ara, hem de millorar tant en l'entrada com en la sortida del revolt
Dani Pedrosa
La veritat és que no hem notat gaire la diferència de velocitat punta; en tenim una mica més, però molt poca
Maverick Viñales
Hem patit una mica més que en els últims tres grans premis. Ens cal millorar en la sortida del revolt
Jorge Lorenzo
És aviat per dir-ho, però sembla que la Suzuki ha millorat molt i també pot ser competitiva en el ritme de cursa
Valentino Rossi

Márquez i Pedrosa, ràpids a una volta i fent moltes proves

Un Marc Márquez positiu i un Dani Pedrosa relaxat. Els dos pilots d'Honda, primer i segon en la primera sessió –amb 27 graus en una pista molt bruta– i segon i tercer en la segona, van dedicar-se a provar diferents coses per trobar una posada a punt que faci més manejable l'Honda. Márquez va treballar amb un tub d'escapament nou i va trobar resultats. “Em dóna més estabilitat entrant als revolts, puc controlar millor la moto”, explicava. Però no es mostrava del tot satisfet. “Amb el pneumàtic nou penso que serem competitius, el que hem de millorar és en la segona meitat de cursa, quan el pneumàtic cau i els problemes es veuen més.” Justament en els pneumàtics és on va centrar els esforços Pedrosa, provant el compost dur i el més tou, tant al davant com al darrere. En el seu cas, potser avui provarà l'escapament nou. “La pista no estava en les millors condicions, però hem pogut provar els pneumàtics. No hi ha gaire diferència entre l'un i l'altre, la veritat. Són bastant semblants.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.