Barça

El debat està tancat

Barça. L’actuació estel·lar de Szczesny contra el Benfica dona la raó a Hansi Flick, que va decidir apartar definitivament Iñaki Peña per disposar de l’experiència i lideratge del polonès

Si encara hi havia algun debat sobre qui ha de defensar la porteria del Barça, Szczesny s’ha encarregat de tancar-lo. La seva estel·lar actuació a l’estadi de Da Luz, el mateix escenari on feia sis setmanes, en el duel de la lligueta de la Champions, les seves errades imperdonables van alimentar moltes hores de tertúlia, va fer callar els seus detractors i demostrar per què el Barça el va contractar d’emergència després de la lesió de llarga durada de Ter Stegen.

L’aturada miraculosa en un un contra un amb Aktürkoglu als 19 segons de partit ja va deixar entreveure que marcar un gol al polonès no seria una tasca fàcil. Així va ser. Sobretot amb l’expulsió de Pau Cubarsí en el minut 22. Szczesny es va posar l’equip a l’esquena i va mantenir viu el conjunt blaugrana. Malgrat les nombroses amenaces lisboetes –van xutar 26 vegades–, el 25 culer va dur a terme, ni més ni menys, que vuit aturades de molt mèrit, cinc de les quals en rematades des de dins l’àrea, per deixar la porteria a zero i permetre, gràcies també a la diana de Raphinha, encarar l’eliminatòria de vuitens de final, que es decidirà dimarts que ve a Montjuïc.

Pas endavant

Sens dubte, contra el Benfica el polonès va fer el seu millor partit amb la samarreta blaugrana amb una actuació impecable. Va intervenir de manera decisiva i va transmetre seguretat i lideratge. El que es demana a un porter de màxim nivell. Un creixement exponencial des de la seva arribada, al mes d’octubre, que dona la raó a l’aposta del tècnic alemany, des que va decidir deixar a la banqueta Iñaki Peña per haver arribat tard a la xerrada d’activació en la prèvia de les semifinals de la supercopa contra l’Athletic Club. Molt ha canviat la situació des d’aquell dia. El d’Alacant ha quedat rellevat a un segon pla en benefici d’un Szczesny que creix a passos de gegant. D’estar jugant a golf a Marbella ara fa mig any, a convertir-se en l’heroi d’aquest equip.

Després del partit, Hansi Flick va ser el primer que el va anar a abraçar i felicitar pel reguitzell d’aturades. Feia més de cinc anys, des de Ter Stegen el curs 19/20, que un porter del Barça no salvava vuit rematades. “Quan acabes amb la porteria a zero amb només deu jugadors, vol dir que tens un porter realment bo. Un porter fantàstic. Estic molt content per ell, per nosaltres i l’equip”, va dir el tècnic alemany, que ha vist com la seva aposta per atorgar-li partits de rodatge per quan arribessin els grans desafiaments comença a donar els seus fruits.

De menys a més

El polonès s’ha refet d’un inici en què va deixar alguns dubtes amb les seves actuacions, amb errades grolleres a l’hora de sortir de porteria, arribant tard en algunes accions o complicacions en la sortida de pilota, amb una constància fruit del seu lideratge i experiència. Malgrat tot, els seus números són, gairebé, per emmarcar. I és que ha deixat la porteria a zero en vuit dels catorze partits que ha disputat i ha encaixat menys d’un gol per matx (13). De fet, Szczesny encara no sap el que és perdre amb el Barça, amb un balanç extraordinari de dotze victòries i dos empats. Uns números espectaculars que van paral·lels al brillant inici d’any del Barça, que continua invicte.

A l’altra cara de la moneda hi ha Iñaki Peña, que ha vist com perdia tots els privilegis adquirits aquest 2025. Flick no és partidari de repartir les competicions i, ara mateix, Szczesny li ha passat a davant. Els números són molt clars. L’alacantí ha encaixat aquest curs 25 gols en 22 partits, superant d’aquesta manera la mitjana d’un gol per matx. A més, només ha aconseguit mantenir la porteria a zero en 6 duels, o el que és el mateix, en el 27,2% de les seves actuacions.

Després d’uns primers mesos d’adaptació al Barça, Szczesny ha millorat amb escreix el seu nivell i cada dia està exhibint més seguretat sota els pals. Un rendiment que li obre les portes a una renovació.

INVICTE

Amb Szczesny, el Barça no ha perdut mai: 12 victòries i 2 empats

EN FORMA

El porter polonès ha deixat la porteria a zero en 8 dels 14 partits que ha disputat
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)