Barça

De la incredulitat al desastre

Un Barça imprecís i precipitat perd contra el Madrid, que s’imposa per primera vegada en un clàssic amb un doblet de Weir (87’ i 90+6’) i se situa a 4 punts del lideratge

BARÇA 1 MADRID 3

MADRID:Misa, Antônia (Sheila, 80’), María Méndez, Lakrar, Yasmim, Toletti, Angeldahl, Moller (Weir, 61’), Athenea, Feller (Carmona, 68’), Redondo (Caicedo, 61’). BARÇA:Cata Coll, Torrejón (Jana, 46’), Paredes (Engen, 83’), Mapi León, Rolfö (Brugts, 64’), Guijarro, Aitana, Alèxia (Pina, 83’), Graham, Schertenleib (Salma, 46’), Pajor. GOLS:0-1 (41’) Alba Redondo. 1-1 (67’) Graham. 1-2 (87’) Weir. 1-3 (90+6’) Weir.ÀRBITRA:Olatz Rivera Olmedo.TG.:A les locals Alèxia Putellas i Jana Fernández.TV.:Cap.PÚBLIC:35.812 espectadors a l’Estadi Olímpic Lluís Companys.

El Barça va col·lap­sar ahir al Lluís Com­panys, on va per­dre per pri­mera vegada con­tra el Madrid (1-3), que es va impo­sar amb una actu­ació sol­vent gràcies a un doblet de Weir a les aca­ba­lles (87’ i 90+6’). La diana de Gra­ham (1-1, 67’) havia igua­lat la d’Alba Redondo (0-1, 41’), però els dos gols de l’esco­cesa al tram final van decan­tar la balança i situen les blan­ques a 4 punts del lide­ratge de la Lliga F.

L’equip d’Alberto Toril, que va sor­tir amb un bloc baix i va pro­var de fer mal en les tran­si­ci­ons a camp obert, com era pre­vi­si­ble, va començar amb valen­tia, i la seva ver­ti­ca­li­tat li va per­me­tre gene­rar diver­ses arri­ba­des de perill. En la pri­mera acció des­ta­cada, un xut amb la cama esquerra de Moller des de dins de l’àrea va fer inter­ve­nir Cata Coll (3’). A poc a poc, les blau­grana es van anar tro­bant a mesura que van pren­dre el con­trol de la pilota, i l’intent de Gra­ham, que va traçar una dia­go­nal cap a dins abans de bus­car el pal llarg, va sor­tir des­viat per poc (5’).

La pri­mera gran ocasió va arri­bar al quart d’hora de joc, quan una jugada de la noru­ega va aca­bar amb un xut de Scher­ten­leib des de la mitja lluna que entre Misa i el tra­ves­ser van repel·lir a córner (15’). Tot i el domini ter­ri­to­rial de les locals, les madri­le­nyes con­ti­nu­a­ven amenaçant amb metres per córrer. Athe­nea, per la banda esquerra, va ser la juga­dora que més pro­ble­mes va pro­vo­car durant la pri­mera part al con­junt blau­grana, amb difi­cul­tats per tenir oca­si­ons de gol clares més enllà d’un xut tímid d’Alèxia que no va supo­sar cap pro­blema per a Misa (37’).

Les sen­sa­ci­ons del Barça no eren bones, i les visi­tants, que havien estat avi­sant, ho van aca­bar con­fir­mant abans del des­cans, quan Moller va pen­jar una cen­trada a cama can­vi­ada des de la banda esquerra i Alba Redondo va superar amb el cap Cata Coll, que es va que­dar a mitja sor­tida (0-1, 41’). En l’afe­git, Aitana, Alèxia i Gra­ham van com­ple­tar una gran tri­an­gu­lació, però l’exju­ga­dora del Wolfs­burg, que només l’havia d’empènyer, no va con­nec­tar una bona rema­tada i va des­a­pro­fi­tar una ocasió ben clara (45+1’).

Les de Pere Romeu, tot i començar la segona mei­tat amb impre­ci­si­ons, pre­ci­pi­tació i dub­tes, van tenir una gran opor­tu­ni­tat per empa­tar abans de l’hora de joc, quan Gra­ham va com­bi­nar amb Pajor i es va plan­tar davant de Misa, però la por­tera li va atu­rar l’un con­tra un (56’). L’empat va arri­bar gràcies a un cop de cap de Gra­ham, que va apro­fi­tar una cen­trada de Mapi León (1-1, 67’). Tot i això, les visi­tants no renun­ci­a­ven al tri­omf, i Angel­dahl, amb un potent xut des de la fron­tal de l’àrea, va obli­gar Cata Coll a inter­ve­nir (68’).

Del 2-1 a l’1-3

A les aca­ba­lles, Jana Fernández va apro­fi­tar una pilota morta dins de l’àrea per fer el que hau­ria estat el 2-1 amb la punta de la bota, però el gol va ser inva­li­dat per un supo­sat fora de joc que en cap cas s’apre­cia en la repe­tició. Sense VAR, no hi va haver pos­si­bi­li­tat de revi­sar-ho (81’). Poste­ri­or­ment, el Madrid va sen­ten­ciar el duel amb una acció indi­vi­dual de Cai­cedo, que va reta­llar davant d’Engen abans d’assis­tir Weir, que va sege­llar la victòria amb una rema­tada pre­cisa (1-2, 87’). En l’última jugada, l’esco­cesa va regis­trar el seu doblet amb el cap en una acció en què Mapi León no va poder evi­tar que la pilota tra­vessés la línia (1-3, 90+6’).

TOT I LA PLUJA

35.812 persones van assistir a Montjuïc, 2.895 menys que en el clàssic 2023/24

19 INTENTS

El Madrid va derrotar les blaugrana després de 18 triomfs del Barça

INVERSEMBLANT

El 2-1 de Jana va ser anul·lat per un fora de joc inexistent abans del doblet de Weir
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)