Barça

Amb la unitat B n’hi hauria d’haver prou

El Barça visita avui (21 h) el Valladolid, cuer i descendit a segona divisió, amb l’objectiu de sumar els tres punts i que ningú prengui mal

Hansi Flick farà rotacions i confia que els menys habituals cobreixin l’expedient

El Barça visita aquesta nit (21 h) el Valladolid, el cuer, que va consumar el seu irremeiable descens matemàtic a segona divisió amb una dolorosa derrota al Benito Villamarín en l’última jornada (5-1). El conjunt culer afronta un partit a l’estadi José Zorilla que, teòricament, hauria de ser un mer tràmit. Ara bé, això és futbol, i els partits s’han de guanyar. El primer a ser-ne conscient és el conductor de la nau, Hansi Flick, que en la roda de premsa prèvia d’ahir, sense que cap periodista hi fes abans referència, ja va recordar les inesperades derrotes de la primera volta a Montjuïc contra el Las Palmas (1-2) i el Leganés (0-1), rivals de la part baixa que encara avui es troben enfonsats en la classificació i ocupen la zona vermella. “Pots perdre la lliga per aquests partits”, va advertir l’entrenador, obligat a fer moltes rotacions en l’equip per un calendari asfixiant i congestionat.

Si el dissabte de la setmana passada els blaugrana van jugar una final de copa ben exigent contra el Madrid –amb pròrroga inclosa– i dimecres ja havien de disputar tota una anada de les semifinals de la Champions League contra l’Inter, els catalans es jugaran l’accés a la final de la màxima competició continental al Giuseppe Meazza tot just 72 hores després de l’enfrontament a Valladolid. I cinc dies més tard tindrà lloc el clàssic que pot deixar la lliga decidida al Lluís Companys, el diumenge 11 de maig (16.15 h). És per això que el cos tècnic encapçalat per l’alemany prendrà totes les mesures de precaució. Probablement, el fet de tenir un marge de quatre punts més que els blancs, segons classificats, quan queden cinc jornades, ajuda a executar aquest plantejament tenint en compte que l’equip es podria permetre una relliscada –que sembla del tot improbable– i encara continuaria liderant en solitari la primera divisió.

Que ningú prengui mal

La lesió distal al bíceps femoral de la cuixa esquerra que Koundé es va fer contra els neroazzurri i que el podria apartar dels terrenys de joc durant tres setmanes –l’objectiu és que arribi a una hipotètica final, programada per al 31 de maig a Múnic– demostra que hi ha jugadors que acumulen una càrrega física desmesurada en aquest tram final de temporada. “Hem de tenir en compte les dades de què disposem i l’opinió del personal mèdic, perquè tenim davant nostre unes setmanes decisives i ho hem de gestionar tot bé”, va remarcar Flick, que comença a acumular les baixes de futbolistes clau en el seu esquema, com l’heroi de la copa, Balde –els dos laterals titulars– o Lewandowski.

Ter Stegen i deu més

Sense saber encara com anirà la visita a Pucela, una de les notes positives serà, sens dubte, el retorn del capità, Marc-André ter Stegen. El porter, que un cop va rebre l’alta mèdica ja es va desplaçar a La Cartuja, no juga des del 22 de setembre a Vila-real, quan es va trencar el tendó rotular del genoll dret. Szczesny, per tant, tindrà descans en una alineació farcida de suplents.

La línia defensiva té números d’estar formada per Hèctor Fort, com a lateral dret; Gerard Martín, que mantindria el seu lloc al carril esquerre, i per Araujo i Christensen a l’eix central. El central danès, que no jugava des del 17 d’agost, va reaparèixer dimecres per jugar els últims set minuts més l’afegit. Tot i que no es preveu que completi els 90, sí que podria tenir la primera titularitat del curs. Al mig del camp, Eric Garcia és una alternativa per ocupar la medul·lar, i pot anar acompanyat de Gavi i Pablo Torre, amb Fermín caient lleugerament a la banda dreta, Ansu Fati com a extrem per l’esquerra i Pau Víctor liderant l’atac. Tot plegat, per donar descans als titulars.

LÍDER EN SOLITARI

El Barça té quatre punts més que el Madrid quan queden cinc jornades de lliga

TRES DIES I GRÀCIES

72 hores després de jugar al José Zorilla, l’equip disputarà la tornada a Milà
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)