ACB

Vint-i-tres anys després

Lliga Endesa. El MoraBanc obté a la pista del Gran Canària el seu triomf més ampli a fora des del 1994 –aquest curs només hi havia guanyat un partit–, impulsat per la classificació per a la copa

La con­fiança és clau en la vida, però sobre­tot en l'esport. I això ara mateix és pre­ci­sa­ment el que no li falta al Mora­Banc, un equip que després de 22 anys torna a la copa, un equip que és un bloc en majúscu­les i un equip que sap que aquest curs té molt a gua­nyar i poc a per­dre. Això es va veure ahir reflec­tit a Las Pal­mas, on els de Joan Peñarroya van fer una exhi­bició en el ter­cer quart i van assal­tar el Gran Cana­ria Arena. Els 26 punts de diferència supo­sen el segon millor regis­tre dels andor­rans lluny del Prin­ci­pat, només superat pel tri­omf de 28 punts que van acon­se­guir a Bada­lona el curs 1994/95. I això que els andor­rans només havien acon­se­guit una victòria en els vuit des­plaçaments que han fet aquesta tem­po­rada. A més, és el ter­cer tri­omf més con­tun­dent, dar­rere del par­tit abans esmen­tat i un altre con­tra el Valla­do­lid (1993/94) en què va gua­nyar de 35 punts. Espec­ta­cu­lar. La festa a Andorra con­ti­nua.

I la victòria número 100 a l'ACB del club andorrà va arri­bar en una de les pis­tes més com­pli­ca­des. Els de Joan Peñarroya es van man­te­nir dins el par­tit durant el pri­mer tram del matx, tot i les nom­bro­ses pèrdues de pilota (19) i els pro­ble­mes en el rebot. El Mora­Banc per­dia 25-17 però va ser capaç de cap­gi­rar la diferència. Abans del des­cans un par­cial de 0-8 va ser­vir per avançar-se (33-35) i la igual­tat es va man­te­nir fins a la fi dels pri­mers vint minuts.

Ter­cer quart per­fecte

Els andor­rans havien fet el més difícil, que era posar la por al cos després de set der­ro­tes en vuit des­plaçaments. I va ser en el ter­cer quart quan van rema­tar la feina. Els de Joan Peñarroya, amb un joc ple d'encert i inten­si­tat defen­siva, van des­bor­dar total­ment els de Luis Casi­miro i la renda es va dis­pa­rar fins als 17 punts (45-62). Els andor­rans havien tren­cat el matx. Els últims minuts van ser de tràmit, fet increïble si tenim en compte com ha patit el Mora­Banc aquest curs a fora. Però la con­fiança ho és tot.

Havíem parlat que havíem de millorar, havíem de guanyar, i tot i els dubtes inicials hem estat molt sòlids defensivament
Som un equip altruista, ens passem bé la pilota, no som egoistes i a sobre hem tingut encert en el tir
Joan Peñarroya
28
punts
de diferència és el triomf més ampli de l'Andorra fora de casa, la temporada 1994/95 a Badalona (56-84) contra el 7Up Joventut
3a
victòria
més àmplia de tots els temps tant a casa com a fora. El sostre són els 35 punts que va endossar al Valladolid el curs 1993/94 (108-73).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)