Eurocopa

l’anàlisi

Un bloc compacte i molta amenaça exterior

L’MBA Mos­cou té una par­ti­cu­la­ri­tat molt mar­cada, la de no tenir cap nord-ame­ri­cana en el ros­ter. L’equip està for­mat ínte­gra­ment per juga­do­res rus­ses que han jugat jun­tes les dues últi­mes tem­po­ra­des. Això els atri­bu­eix auto­ma­tis­mes i els per­met fun­ci­o­nar com un bloc, sense que hi hagi cap referència clara en atac. Depe­nent del par­tit o la situ­ació, pot eri­gir-se una o altra en refe­rent ofen­siva. Un perill.

Els agrada jugar amb ritme i el tri­ple és la seva prin­ci­pal arma, ja sigui a par­tir del bot, sense bot o sor­tint dels blo­que­jos. Acos­tu­men a fer mal en situ­a­ci­ons de pene­tració i pena­lit­zar les aju­des llar­gues per treure la pilota cap a l’exte­rior bus­cant tirs alli­be­rats. Tenen amenaça des de totes les posi­ci­ons i aquest fet pro­voca que, en alguns moments, tin­guin en pista qua­tre o cinc juga­do­res amb capa­ci­tat per tirar de tres. Això els per­met eixam­plar molt el camp i gene­rar espai per a les pene­tra­ci­ons. I, a par­tir d’allà, aca­bar o doblar la pilota cap a fora si els apa­reix alguna ajuda.

Per xifres i per ser la pivot amb més regis­tres –pot jugar al pal baix, a fora o de cares–, Psa­reva és una peça impor­tant, però des­ta­ca­ria sobre­tot Niza­mova i Leshkovt­seva, la base i l’escorta titu­lars. Totes dues han estat en l’òrbita de la selecció russa, han par­ti­ci­pat en con­cen­tra­ci­ons, i s’encar­re­guen de posar el ritme ver­ti­cal i d’atacs curts pel qual apos­ten. Molt de compte també amb Spova, vete­rana i excel·lent tira­dora, que en moments calents pot fer un pas enda­vant en lide­ratge.

Tot i això, con­si­dero que l’Spar City­lift par­teix com a favo­rit a dos par­tits. En tot cas, ha d’anar amb compte, sobre­tot a Mos­cou, que el par­tit no se li des­con­troli ni es torni boig, amb velo­ci­tat i mol­tes pos­ses­si­ons. En par­tits així, l’MBA se sent a gust i, reforçat pel seu tir exte­rior, és capaç d’acon­se­guir ano­ta­ci­ons altes. Girona haurà de fer valer el seu poder inte­rior i la seva capa­ci­tat defen­siva en l’exte­rior per con­te­nir les gene­ra­do­res de joc rus­ses. Crec que ho pot fer perquè té mol­tes juga­do­res amb experiència, que saben moure’s en aquest tipus de par­tits, com ara la Laia [Palau], la Núria [Martínez] o la Shay [Murphy].

(*) César Rupérez és assis­tent de la selecció espa­nyola i del Dinamo de Kursk rus

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)