Urko: “A fora hem de mostrar la mateixa personalitat que a casa”
El migcampista de l’Espanyol Urko González ha comparegut aquest matí en roda de premsa després de l’entrenament a la Ciutat Esportiva Dani Jarque i ha deixat clar quina és l’assignatura pendent dels de Manolo González: traslladar la fortalesa que exhibeixen al RCDE Stadium als partits fora de casa.
“Fora hem de tenir la mateixa personalitat que a casa”, ha afirmat el jove blanc-i-blau, conscient que el rendiment lluny de Cornellà està sent una de les grans dificultats de l’equip. Amb només cinc punts sumats com a visitant aquesta temporada, Urko ha admès fer un pas endavant en aquest aspecte serà “la clau” per aconseguir la permanència.
L’Espanyol afronta en les pròximes jornades dos partits consecutius fora de casa, contra el Rayo Vallecano i el Celta, dos enfrontaments en què l’equip està obligat a sumar si no vol complicar-se més del compte. Tot i això, Urko prefereix centrar-se en el pròxim partit, i no mirar més enllà de moment: “Hem d’anar jornada a jornada. Lluitarem fins al final i ho traurem segur”.
El migcampista ha volgut destacar també la unió del vestidor, un aspecte vital per afrontar aquest tram decisiu de la temporada: “Es nota al terreny de joc. L’equip està compromès i donant-ho tot”.
Preguntat pel darrer partit contra l’Atlético de Madrid el jugador blanc-i-blau ha valorat positivament el punt sumat contra els del Cholo (1-1) al RCDE Stadium. “Evidentment, és molt bon punt, és un molt bon rival. Ho vam donar tot i tenim clar que volem treure els màxims possibles. El primer és que l’Espanyol se salvi”, ha manifestat.
Pel que fa a la seva situació personal, Urko també ha compartit amb els mitjans el seu punt de vista. Cedit per la Reial Societat fins a final de temporada, el migcampista ha reconegut que no esperava tenir tant protagonisme, doncs el migcampista acumula ja set partits disputats amb la samarreta blanc-i-blava. “He de continuar treballant de valent per continuar jugant”, ha assegurat.
Finalment, el futbolista s’ha alineat amb el posicionament del club respecte a la pancarta contra l’àrbitre Del Cerro Grande, que es va veure dissabte als afores de l’estadi. “Anem de la mà amb el club. Hem de deixar al costat el tema de l’arbitratge i centrar-nos en els partits”, ha conclòs.