Disney en la gestió dels grans clubs de futbol, nou llibre de Xavier Ginesta
Una de les claus de l’èxit de les produccions de la factoria Disney és la creació d’un vincle emocional entre els personatges i el consumidor dels continguts, que n’acaba sent un seguidor fidel. Però, és possible aconseguir un efecte similar en l’esport professional i, singularment, en el futbol? Aquest és el nucli al voltant del qual gira La disneyització del futbol, l’últim llibre del professor de la UVic i periodista Xavier Ginesta que, entre altres mitjans, va treballar anys enrere a El 9, precursor de L’Esportiu.
Va ser Messi el Mickey Mouse del Barça. O Beckham, el del Madrid? Per què els clubs de futbol s’han transformat en grans productors de continguts? Per què volen construir parcs temàtics? Quina influència tenen el model de negoci d’Amazon, o la Superbowl, en la indústria del futbol? Les respostes a aquests preguntes i d’altres, en l’obra de Ginesta, que serà presentada aquest dijous a les 7 de la tarda, a la seu d’Ona Libres, en una conversa entre l’autor i el també periodista Antoni Bassas.