Mundial

Els ensurts ja eliminen

Vuitens de final. El Marroc, una de les seleccions més en forma del mundial, posa a prova una Espanya que ja es va despistar contra el Japó

Luis Enri­que rela­ti­vit­zava la der­rota d’Espa­nya con­tra el Japó en la dar­rera jor­nada de la fase de grups en una publi­cació a Ins­ta­gram: “Ensurt o mort? Doncs serà ensurt. A vui­tens!” El com­bi­nat espa­nyol va estar a punt d’aco­mi­a­dar-se de Qatar després d’una mala segona mei­tat que va dei­xar molt enfa­dat el selec­ci­o­na­dor asturià. L’ensurt va que­dar en això i la selecció espa­nyola es va poder clas­si­fi­car per als vui­tens de final, però a par­tir d’ara qual­se­vol errada o dis­tracció t’envia cap a casa perquè ja no depens de ningú més.

Lluny queda el debut gole­ja­dor de la roja con­tra Costa Rica. Aque­lla versió s’ha anat esvaint pel camí i ha des­per­tat dub­tes i crítiques, espe­ci­al­ment con­tra el Japó. Unes crítiques de les quals s’abs­trau Luis Enri­que, que ahir va qua­li­fi­car de “nota­ble alt” la par­ti­ci­pació dels seus juga­dors fins ara en aquesta copa del món. El cert, però, és que el tècnic asturià neces­sita recu­pe­rar la millor versió d’uns juga­dors que van des­con­nec­tar per com­plet durant la segona mei­tat con­tra el Japó i no van dei­xar ni ras­tre del segell que els ha ator­gat Luis Enri­que.

La roja va dei­xar males sen­sa­ci­ons en el dar­rer par­tit, tot al con­trari del que genera el rival dels espa­nyols: el Mar­roc. L’equip de Walid Regra­gui va acon­se­guir el pri­mer lloc en un grup amb Croàcia –sub­cam­pi­ona el 2018 i ja als quarts de final– i Bèlgica –ter­cera a Rússia–. I tot sense per­dre ni un sol par­tit. Els afri­cans van empa­tar con­tra els cro­ats i van der­ro­tar bel­gues i cana­dencs. Guiats per Hakim Ziyech, que té acom­pa­nyants de luxe com Bou­fal, En-Nesyri, Ach­raf o Maz­ra­oui, el Mar­roc arriba en plena forma en aquests vui­tens de final i car­re­gat d’il·lusió. Només a Mèxic el 1986 va arri­bar tan lluny. Ara vol fer història amb un pas a quarts inèdit fins ara.

LA PRÈVIA

Estic convençut que farem més mèrits que Marroc. L’objectiu és jugar set partits
Luis Enrique
SELECCIONADOR D’espanya

MARROC

1
Bono
2
Achraf
6
Saiss
5
Aguerd
3
Mazraoui
4
Amrabat
8
Ounahi
15
Amallah
7
Ziyech
17
Boufal
19
En-Nesyri

ESPANYA

23
Unai Simón
2
Azpilicueta
16
Rodri
24
Laporte
18
Jordi Alba
5
Busquets
9
Gavi
26
Pedri
21
Dani Olmo
7
Morata
11
Ferran Torres
ÀRBITRE: Fernando Rapallini (Argentina). HORA: 16.00 h (Gol Mundial)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.