esports
Mor de forma tràgica als 28 anys el futbolista gabonès Aaron Boupendza
Va perdre la vida després de caure des de l’onzena planta d’un edifici a la Xina
El futbolista gabonès Aaron Boupendza ha mort als 28 anys, de forma tràgica, en caure des de l’onzena planta d’un edifici de Hangzhou (la Xina), segons ha informat France-Press. El davanter feia uns mesos que havia iniciat la seva aventura a la Lliga xinesa al Zhejiang Professional FC.
Format al Centre de Formation de Mounana (Gabon), als 20 anys va traslladar-se al futbol francès per jugar al Girondins de Bordeus B i un any més tard va debutar amb el primer equip. Però el seu rendiment no va satisfer l’aleshores entrenador Jocelyn Gourvennec, i va marxar cedit al Pau FC. No va aconseguir mai estabilitzar-se en cap equip i la seva carrera va passar per Portugal, Turquia, Qatar, Aràbia Saudita, Romania i els Estats Units, on l’octubre del 2023 es va enfrontar a Leo Messi i el seu Inter Miami, defensant la samarreta del FC Cincinnati.
A escala internacional va disputar fins a 35 partits amb la selecció del seu país marcant 8 gols i fent dupla a la davantera amb l’exjugador blaugrana Pierre-Emerick Aubameyang. L’actual president del Gabon, Brice Oligui Nguema, ha expressat la seva “gran tristesa” per la pèrdua d’un “davanter centre de talent que va honrar el futbol gabonès”.