3a divisió FEF

3a DIVISIÓ

ASCÓ

La salvació de l'Ascó, un repte incomplert

L'Ascó ha tancat la seva primera temporada a tercera sense haver assolit l'objectiu de la salvació

Els riberencs, després d'un inici esperançador, van tenir una ratxa de derrotes que els ha condemnat

La pri­mera tem­po­rada de l'Ascó a ter­cera ha estat espor­ti­va­ment força nega­tiva. L'equip ribe­renc no ha asso­lit la per­manència la pri­mera vegada que par­ti­ci­pava en la quarta cate­go­ria del fut­bol esta­tal. Hi van acce­dir després d'haver com­prat la plaça del Bena­vent llei­datà, cosa que els va fer sal­tar tres cate­go­ries, pas­sant de pri­mera regi­o­nal a ter­cera divisió. Mai cap equip de la Ribera d'Ebre havia jugat tan amunt.

El nou pro­jecte va arren­car amb força. Part de la infra­es­truc­tura espor­tiva del Bena­vent es va des­plaçar a Ascó, inclòs el tècnic, Mauro Rav­nich, i set juga­dors. Durant l'estiu, es va tan­car la incor­po­ració d'alguns fut­bo­lis­tes més. Algun fins i tot mediàtic, com l'expor­ter del Nàstic Felip Ortiz. D'altres, amb experiència en la cate­go­ria com ara José Ramón, Esteve i Luis García. També es va donar l'opor­tu­ni­tat a homes de la casa, com Cabacés i Oriol Biarnés, que d'aquesta manera van expe­ri­men­tar què sig­ni­fica pujar tres cate­go­ries de cop. Amb aquesta plan­ti­lla l'objec­tiu de la per­manència sem­blava asso­li­ble.

Les coses van començar d'allò més bé. Victòria con­tra el Prat el dia del debut (2-0) i també en la ter­cera jor­nada con­tra el Bala­guer (1-0). L'empat a 1 al camp del poderós Ter­rassa en el quart par­tit va fer que els ribe­rencs fos­sin una de les sor­pre­ses de l'inici de lliga. Però aquell punt va ser l'inici d'una ratxa de 13 par­tits sense gua­nyar i l'equip va caure en zona de des­cens. Ja no en sor­ti­ria més. A casa s'esca­pa­ven massa punts, en algu­nes oca­si­ons, fins i tot de manera molt dolo­rosa (0-6 con­tra el Cor­nellà), i és ben sabut que si un equip que lluita per sal­var-se no es fa fort al seu estadi, pateix.

L'Ascó va haver d'espe­rar fins a mit­jan de març per tor­nar a vèncer a casa (3-2 con­tra el Cas­tell­de­fels), sis mesos després del tri­omf con­tra el Bala­guer. Per aque­lles dates, l'equip de Rav­nich ja vivia al llin­dar d'un des­cens que es con­fir­ma­ria per Set­mana Santa. Tot i això, els juga­dors han con­ti­nuat llui­tant, tal com queda demos­trat amb el tri­omf al camp del Mas­nou, quan els mares­mencs s'hi juga­ven la per­manència.

El final de tra­jecte del viatge asco­nenc va ser diu­menge pas­sat, amb una der­rota con­tra el Gavà per 1-2. Un par­tit que tanca un cicle. La tem­po­rada que ve toca refer l'equip perquè el retorn a pri­mera cata­lana sigui només un peatge que s'ha de pagar per con­ti­nuar cami­nant per la ter­cera divisió.

LES XIFRES

Posició final:
19è (29 punts)
Victòries:
6
Empats:
11
Derrotes:
21
Gols a favor:
29
Gols en contra:
72
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.