1a femenina

1a divisió femenina

L'Estartit fa equilibris per estar amb les millors

Mitja volta al món en autocar

L'autocar s'ha convertit en la segona casa de les jugadores

Solen viatjar de nit, jugar al migdia i tornar cap a casa

“Per motius econòmicsens veiem obligats a fer aquests desplaçaments tan cruels”, diu el president

Entre els qua­tre equips cata­lans que com­pe­tei­xen a la pri­mera divisió feme­nina, n'hi ha un de modest que resis­teix a la màxima cate­go­ria des de fa cinc anys. L'únic repre­sen­tant gironí asso­lia l'ascens el 2007 i ja no se n'ha mogut. Cada tem­po­rada el club ha de fer grans esforços, sobre­tot econòmics, per man­te­nir una plan­ti­lla com­pe­ti­tiva, que pugui plan­tar cara a equips amb estruc­tu­res pro­fes­si­o­na­lit­za­des i dota­des d'un pres­su­post molt més alt que el seu. A aquesta situ­ació cal afe­gir-hi la pèrdua del seu patro­ci­na­dor prin­ci­pal, dos anys enrere, que va dei­xar l'enti­tat en una situ­ació finan­cera encara més precària. Des de lla­vors, l'Estar­tit ha hagut de fer mans i mànigues per seguir en la mateixa com­pe­tició en què mili­ten equips com el Barça, l'Espa­nyol i l'Ath­le­tic de Bil­bao. Veient aquesta situ­ació, l'objec­tiu no pot ser cap altre que la per­manència, però el club no ha llançat la tova­llola per tal d'asso­lir el repte, tem­po­rada rere tem­po­rada. Actu­al­ment, l'equip es troba en una situ­ació deli­cada, ja que ocupa la pri­mera posició de des­cens, a dos punts de la sal­vació. La pròxima jor­nada podria ser clau, ja que l'Estar­tit rebrà –la set­mana que ve, perquè aquesta hi ha des­cans– el pro­per, El Olivo, rival directe a la taula.

Des­plaçaments noc­turns

Després del fracàs de l'expe­ri­ment de super­lliga, com­pe­tició estruc­tu­rada en tres grups cons­tituïts per àrea geogràfica, aquesta tem­po­rada la cate­go­ria ha recu­pe­rat l'antic for­mat d'un únic grup amb 18 equips. Aquest fet suposa que la com­pe­tició sigui més com­pe­ti­tiva, però també pro­voca que els equips hagin de fer des­plaçaments més llargs per dis­pu­tar els seus par­tits. En con­seqüència, cada dues set­ma­nes les juga­do­res blanc-i-ver­me­lles han de supor­tar viat­ges inter­mi­na­bles amb auto­car, que a vega­des superen les 24 hores. En aquest mitjà de trans­port, l'equip ja ha visi­tat llocs tan diver­sos com Huelva, San­tan­der i Oli­venza (Extre­ma­dura). I si pas­sar llar­gues i incòmodes hores d'auto­car no era sufi­ci­ent, la pre­ca­ri­e­tat econòmica del club ha fet que, durant la major part de la tem­po­rada, l'equip viatgi de nit per estal­viar-se les des­pe­ses dels allot­ja­ments. D'aquesta manera, les juga­do­res pas­sen les nits dor­mint dins de l'auto­car (o si més no, inten­tant-ho). Avui dia, és un fet habi­tual veure les juga­do­res de l'Estar­tit bai­xar de l'auto­car un diu­menge al matí, dis­pu­tar el par­tit al mig­dia i tor­nar cap a casa a la tarda per arri­bar dilluns de mati­nada a casa. En aques­tes con­di­ci­ons, el més nor­mal és que les juga­do­res notin el des­gast físic i patei­xin més del compte en el ter­reny de joc. Així doncs, jugar a casa, a part de con­ce­dir-te un extra de con­fiança, s'ha con­ver­tit en un res­pir de pocs quilòmetres. Com també ho són els pocs viat­ges que l'equip ha pogut fer amb avió. Dels tres des­plaçaments que han fet des del Prat fins a la seva des­ti­nació, però, només el viatge a Palma està sub­ven­ci­o­nat per la fede­ració espa­nyola.

Els viat­ges, en xifres

El resum d'aquests des­plaçaments es podria mate­ri­a­lit­zar en algu­nes xifres. Aquesta tem­po­rada, el pri­mer equip de l'Estar­tit ja acu­mula 20.000 km i 190 hores de viatge. L'equip ja ha fet 14 des­plaçaments i n'ha de fer tres més, amb els quals al final se supera­ran els 23.000 km i les 200 hores de viatge.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)