3a divisió FEF

La recompensa és a tocar

Fase d’ascens a 2a divisió B. El Llagostera té aquesta tarda l’oportunitat de certificar el retorn a la categoria de bronze si sap fer bo el 2-0 de l’anada contra el Portugalete

El títol de lliga del grup català de ter­cera divisió i el gran ren­di­ment al ter­reny de joc del Lla­gos­tera ja fan que la tem­po­rada al club del Gironès sigui de nota­ble. El salt cap a la matrícula d’honor s’haurà de bus­car aquesta tarda (19.30 h) al camp del Por­tu­ga­lete. I és que el con­junt lla­gos­te­renc té avui l’opor­tu­ni­tat de con­ti­nuar ampli­ant la seva col·lecció de moments memo­ra­bles de la seva curta però intensa història amb un ascens a segona divisió B. Un any després de caure del bronze, quan el cap encara pen­sava en el somni que havien sigut els dos cur­sos en el món pro­fes­si­o­nal, el Lla­gos­tera té a les seves mans ofe­rir una altra ale­gria als seus afi­ci­o­nats i retor­nar al ter­cer nivell del fut­bol esta­tal.

Con­ti­nuar remant

L’eli­mi­natòria de cam­pi­ons, que dona l’accés directe a segona B, va tenir una pri­mera part fa una set­mana a Lla­gos­tera. El resul­tat al petit ter­reny de joc gironí va ser excel·lent: victòria per 2-0, cap gol en con­tra encai­xat i la sen­sació d’haver fet una gran feina. L’esce­nari resul­tant, però, no genera ni un bri de con­fiança al tècnic Oriol Alsina, cons­ci­ent que la bona tem­po­rada de lla­gos­te­rencs i bas­cos s’explica prin­ci­pal­ment a través de la for­ta­lesa de tots dos a casa. “Vam apro­fi­tar el fet de jugar com a locals. En la pri­mera mei­tat ens vam acos­tar a l’excel·lent i això serà com­pli­cat de repe­tir, sobre­tot perquè ara juga­rem a fora. És un camp gran, de gespa natu­ral i on el rival sap com­bi­nar molt bé el joc directe i la for­ta­lesa física amb la qua­li­tat i rapi­desa dels seus extrems. Sabem a on anem, i si al Por­tu­ga­lete se li va fer incòmode jugar a Lla­gos­tera, jo el que vull és que no ens agafi per sor­presa el que el rival sap fer tan bé al seu estadi”, avisa Alsina, cons­ci­ent que el con­junt groc-i-negre no ha per­dut cap par­tit al cos­tat de la seva gent, només ha cedit tres empats i hi ha encai­xat cinc gols en con­tra en dinou enfron­ta­ments.

Pel que fa al guió de la tor­nada, Oriol Alsina té clar quina ha de ser la men­ta­lit­zació dels seus juga­dors: “Sor­ti­rem com si el resul­tat a Lla­gos­tera hagués sigut d’empat a zero. No volem anar a man­te­nir l’avan­tatge des d’una posició defen­siva perquè si ho fas i la cosa es torça costa molt més reac­ci­o­nar. No hem fet res, hem de sor­tir a com­pe­tir al màxim i si podem gua­nyar molt millor.” En aquest sen­tit, l’entre­na­dor dels giro­nins asse­gura que mar­car un gol els aju­da­ria molt, “però en funció del moment que arribi tam­poc seria defi­ni­tiu”. “Segur que al cap del Por­tu­ga­lete hi ha l’objec­tiu de mar­car qua­tre gols passi el que passi”, hi afe­geix.

L’efecte Pitu

El duel de la set­mana pas­sada va dei­xar dues males notícies. D’una banda, l’expulsió de Pol Gómez, que, com­bi­nada amb l’altre moment negre de la jor­nada –la greu lesió de genoll de Pitu–, fa que la sala de màqui­nes del Lla­gos­tera hagi de ser gai­rebé inèdita, amb Yeray i Maik Molist com a grans can­di­dats a ocu­par el mig del camp. L’estat de xoc que va supo­sar la baixa de Pitu en un pri­mer moment, la plan­ti­lla l’ha inten­tat deri­var cap a un argu­ment de moti­vació més: “Amb la feina que hem fet tots junts durant tot l’any, als juga­dors els sap greu que el líder del ves­ti­dor no hi pugui ser en el par­tit més impor­tant de la tem­po­rada. Pitu no només aporta qua­li­tat, sinó que fa millors els com­panys, i segur que si asso­lim l’objec­tiu l’hi vol­drem dedi­car.” El lesi­o­nat Pitu i el san­ci­o­nat Pol Gómez s’afe­gei­xen a Maymí en la llista de bai­xes. Per con­tra, el Lla­gos­tera podrà visi­tar La Flo­rida amb dues nove­tats res­pecte a l’anada: Bigas està a dis­po­sició del tècnic superada la fis­sura al colze, men­tre que Eric Jiménez ja ha com­plert el par­tit de sanció.

LA PRÈVIA

No hi ha res fet. No vull que ens agafi per sorpresa cap de les coses que el rival ha demostrat que fa molt bé quan juga al seu terreny de joc
En l’anada no vam ser contundents a cap de les àrees, però nosaltres a casa som forts, generem més ocasions i encaixem pocs gols
En un camp gran, tenen possibilitats de fer joc directe i físic i també d’explotar el joc dels extrems
Oriol Alsina
Entrenador del Llagostera
El partit serà igualat ja que els dos equips dominem diferents registres, estem preparats
Ezequiel Loza
Entrenador del Portugalete

L’afició del Llagostera, a La Florida

El Llagostera jugarà a fora de casa i segur que ho farà en un clima ben hostil. De fet, els tres clubs de l’Ezkerraldea –la part esquerra de la ria de Bilbao– que estan jugant per pujar de categoria han signat un acord perquè tots els seus socis puguin anar a veure els partits que juguin a casa els seus veïns de manera gratuïta. En concret, es tracta del Barakaldo –que juga per pujar a segona A contra l’Hèrcules–, el Sestao River –que aspira a l’ascens a segona B i juga contra el Toledo– i el Portugalete. En aquest escenari, el Llagostera sap que no estarà sol i un centenar d’aficionats blau-i-vermells seran al seu costat a La Florida. El club gironí ha organitzat un autocar i les 80 places s’han omplert. D’altra banda, també hi haurà seguidors que es desplaçaran al País Basc en cotxe particular per viure el que pot ser un nou ascens.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)