Montilivi respon
Els sis primers partits a l’estadi han confirmat l’augment de la massa social del Girona, que havia trigat molt a atreure públic en les anteriors experiències a plata
La mitjana és 1,8 cops més alta que la del curs de l’ascens
Amb la il·lusió de trepitjar la primera divisió, els aficionats del Girona van canviar la tendència d’esperar a engrescar-se amb la lliga molt madura, en funció de la trajectòria de l’equip, i l’afluència de públic a Montilivi va ser alta des del primer dia, amb pocs partits amb menys de 10.000 espectadors. Assumit el descens després de dos cursos, la primera sorpresa positiva a les oficines de Montilivi va ser en la campanya d’abonaments, tancada amb una xifra rècord de 9.501 carnets. I les primeres jornades de lliga han confirmat una afluència estable superior als 8.000 espectadors a l’estadi, que no té res a veure amb les experiències anteriors a segona A. No només ha crescut el nombre d’abonats, sinó també la presència habitual a Montilivi.
La mitjana d’espectadors en els sis primers partits de l’era Unzué és de 8.348 espectadors, gairebé el doble (1,8 vegades) que la que va acabar amb l’anhelat ascens a primera. De fet, la xifra de la temporada actual és més propera a les de primera que a les de les anteriors a segona A. Entre el rècord del curs –8.765 persones contra el Màlaga– i la xifra més baixa –7.795 espectadors contra el Deportivo, un dijous a les 9 del vespre– hi ha menys de mil persones de diferència.
Sense entrades
Amb 9.501 abonats, els compromisos i les 306 entrades reservades a l’afició visitant, el Girona té aproximadament mig miler d’entrades per posar a la venda, tenint en compte que arran del descens va decidir enretirar dues de les graderies retràctils –les dels gols– i passar de 14.500 a 11.200 seients de capacitat. El club ha exhaurit les entrades a la venda en quatre dels sis primers partits a l’estadi, i tot i això no ha arribat encara als 9.000 espectadors. L’espai per créixer és essencialment en l’alliberament del carnet dels socis que no van al partit, una eina que el club ha anat potenciant però que té encara marge de millora.
Sense manies
Les dues temporades a primera divisió han fet créixer la massa social del Girona i l’afluència de públic a Montilivi. Amb aficionats d’una fidelitat més recent, però, l’ambient també ha canviat. I amb l’afegit que la temporada passada va acabar de la pitjor manera i que l’exigència és molt alta per a l’equip amb el pressupost més alt de segona, tot plegat ha provocat que hi hagi impaciència a la graderia. En els tres últims partits, l’equip d’Unzué ha hagut d’escoltar xiulets, més puntuals o més generals, i això que l’equip blanc-i-vermell va encadenar quatre victòries com a local fins que va arribar l’Elx i es va endur els tres punts.
VENDA LIMITADA
Amb moltes menys entrades per vendre, les han exhaurit en 4 dels 6 partitsMÉS CRÍTICS
El pas a primera ha deixat més públic, però també xiulets i més impaciènciaLA XIFRA
Publicat a
Notícies
Dilluns,13 maig 2024