Acord entre el Girona i l’Ajuntament per a la promoció de la ciutat
La senyera amb l’escut del Girona que llueix a la plaça Catalunya és un dels punts visibles de l’acord a què han arribat l’Ajuntament i el club blanc-i-vermell i que han fet públic coincidint amb l’estrena de la Champions a Montilivi. L’objectiu és contribuir a la difusió dels valors patrimonials, culturals i econòmics de la ciutat i impulsar els valors educatius, comunitaris i socials entre la ciutadania a través de l’esport. Entre d’altres punts, el club es compromet a continuar potenciant l’ús de la llengua catalana.
El comunicat de l’acord
El Girona FC i l’Ajuntament de Girona han arribat a un acord de patrocini publicitari per tal de donar a conèixer la ciutat i contribuir a la difusió dels seus valors patrimonials, culturals i econòmics. La iniciativa s’ha impulsat ara aprofitant la visibilitat del club amb motiu de la seva històrica participació en la UEFA Champions League aquesta temporada 2024-25 i que aquest dimecres viurà el seu primer partit a Montilivi davant del Feyenoord.
Una de les principals mesures de l’acord és l’impuls dels valors educatius, comunitaris i socials entre la ciutadania a través de l’esport. Per aconseguir-ho les institucions tenen intenció d’aprofitar l’impacte mediàtic del club sobre el conjunt de la ciutat i la seva rellevància, així com la participació d’alguns del seus membres. També destaca el compromís per part del Girona FC de seguir potenciant l’ús social del català, de visibilitzar la realitat lingüística de Catalunya més enllà del país, i de continuar exercint la catalanitat allà on jugui.
En el marc de l’acord, es faran altres accions de caire més publicitari, com el muntatge d’un estand de l’Ajuntament en quatre Fan Zones per alguns dels partits de La Liga. A més, al llarg de la temporada, es publicaran als diferents canals del club dues peces per difondre les accions conjuntes i quatre per a donar la benvinguda a l’afició de l’equip rival, destacant els punts d’interès de la ciutat, que comptaran amb el logo de l’Ajuntament, a més de dos continguts audiovisuals d’una hora amb la presència dels jugadors.
Com a estratègies de difusió i visibilitat, els dies de partit de Champions a l’estadi de Montilivi s’instal·larà una pancarta sobre el Girona FC al pont de les Peixeteries Velles i se substituirà la senyera de la plaça de Catalunya per una bandera de l’escut del Girona FC amb les quatre barres de fons. A més, es projectarà una imatge de benvinguda a la Catedral de Girona amb els escuts del Girona FC i l’equip rival. Unes accions que ja són visibles a la ciutat arran del partit de demà de Champions.