Girona

L’èxit de Montilivi creix

L’afició manté una assistència constant, amb mitjanes per sobre del 87,3% a Montilivi aquesta temporada entre la lliga i la Champions

Per Montilivi han passat 112.097 persones en els 9 partits de lliga, més que el total d’altres cursos

El Girona està vivint una temporada històrica, i Montilivi ha esdevingut un fortí no només per als rivals, sinó també pel suport incondicional de l’afició. Durant aquest tram de competició 2024/25, l’assistència al camp –amb una capacitat màxima de 14.624 espectadors per als partits de lliga– ha estat una mostra clara de l’entusiasme que desperta l’equip de Míchel. De fet, feia molt de temps que Montilivi no baixava dels 10.000 espectadors en un partit de lliga. Va ser el darrer partit del 2024 a casa, en un enfrontament contra el Valladolid que va reunir 9.534 espectadors, un 65% de l’aforament disponible. Aquell dia, es va jugar el primer divendres del curs, en un horari poc habitual, amb una nit marcada pel fred hivernal i en unes dates properes a Nadal, quan moltes famílies ja estaven de camí a les vacances. Factors que, combinats, van explicar una xifra d’assistència per sota de la tendència habitual. El darrer partit que es va registrar una entrada inferior en la lliga va ser el Girona-Rayo del curs passat, 2023/24, el 26 de febrer: hi van assistir 8.923 persones, un dilluns fred d’hivern.

Els enfrontaments més destacats han tingut una resposta massiva. El Girona-Barça va reunir 13.891 espectadors (un 95% de la capacitat), mentre que el Girona-Madrid va quedar molt a prop, amb 13.827 (94,5%). En altres duels importants, com ara el Girona-Athletic (13.396) i el Girona-Real Sociedad (12.602), el camp també va superar el 90% d’ocupació. Partits més modestos, com ara el Girona-Rayo (12.372) i el Girona-Espanyol (12.461), no es queden enrere, amb una ocupació superior al 85%.

En els nou enfrontaments de la competició regular que s’han disputat a Montilivi, hi han assistit 112.097 persones; això vol dir que la mitjana d’espectadors per partit en la lliga és de 12.455, un 85,16% d’ocupació de mitjana. Des que va començar el curs, tot i les visites del Barça i el Madrid a Girona, no s’hi ha registrat cap ple absolut, tot i que ha quedat ben poc per fer-ho.

En la lliga de campions, les circumstàncies són diferents. La UEFA obliga a suprimir les graderies tubulars, reduint la capacitat de Montilivi a 9.721 espectadors. Això deixa només 6.000 entrades per als socis, mentre que la resta es reserven per a VIP, compromisos i aficionats visitants. Malgrat aquestes limitacions, el Girona ha omplert gairebé totes les localitats disponibles: el partit contra el Liverpool va tenir 9.543 espectadors (95% d’ocupació) i contra el Slovan Bratislava, 9.246 (també 95%).

Una evolució constant

Ja és una tònica dels darrers anys que a Montilivi, cada vegada més, hi hagi un percentatge d’ocupació més elevat. Per posar-ho en sintonia, amb els 112.097 espectadors que ara, al desembre en tan sols nou partits, han passat per Montilivi, trobaríem fins a cinc temporades que no es va poder assolir aquesta xifra amb més del doble de partits (21), ara bé, en segona divisió. Parlem del curs 08/09 (93.136), el 09/10 (89.103), el 11/12 (106.792), el 13/14 (99.245), el 15/16 (91.326) i el 21/22 (104.664). Aquest darrer va ser encara més descarat, ja que el club va mantenir la graderia superior de preferent, fet que elevava l’aforament de Montilivi en comparació amb la resta de temporades abans de l’ascens, quan encara no s’havia ampliat l’estadi. També hi estarien a prop els cursos 14/15 (114.942) i 16/17, el de l’ascens amb Machín, amb 117.241 en 21 partits.

Montilivi sempre ha tingut un ambient fred, sobretot a l’hivern, i ha passat molts anys de tardes gèlides de futbol, en què l’espectacle, moltes vegades, tampoc acompanyava. Ara, però, el feu gironí s’ha convertit en un reflex de l’èxit del Girona aquesta temporada i les darreres, amb Míchel al capdavant. Tant en la lliga com a Europa, l’afició ha demostrat una fidelitat inqüestionable, penjant cada partit el cartell d’entrades exhaurides i en què l’afició, liderada pel sector d’animació del gol sud, Jovent Gironí, ha acompanyat l’equip a viure jornades històriques i s’ha fet sentir. Aquesta comunió entre l’equip i els seguidors és un dels grans actius del Girona, que continua fent història davant la mirada atenta del món del futbol. Només cal mirar una de les tradicions que l’equip ha instaurat un cop acaben els partits a Montilivi: la reunió inicia amb el Jovent i acaba amb una volta d’agraïments fins al túnel de vestidors. Un afecte mutu.

ELS MÉS DESTACATS

El Barça va reunir 13.891 fans, el 95% d’ocupació; el Liverpool, 9.534, un 98%

VALLADOLID, L’ÚNIC

Sense comptar la Champions, el Girona només ha caigut dels 10.000 en aquest matx

NO COM S’ESPERAVA

En la lliga de campions no es va iniciar bé, amb gairebé un miler de seients buits
EN LA LLIGA
(Topall: 14.624 espectadors)
1. Girona-Osasuna (4-0)
13.275 espectadors 90% d’ocupació
2. Girona-Barça (1-4)
13.891 espectadors 95% d’ocupació
3. Girona-Rayo (0-0)
12.372 espectadors 84,6% d’ocupació
4. Girona-Athletic (2-1)
13.396 espectadors 91,6% d’ocupació
5. Girona-Real Sociedad (0-1)
12.602 espectadors 86% d’ocupació
6. Girona-Leganés (4-3)
12.461 espectadors 74% d’ocupació
7. Girona-Espanyol (4-1)
12.461 espectadors 85% d’ocupació
8. Girona-Madrid (1-4)
13.827 espectadors 94,5% d’ocupació
9. Girona-Valladolid (3-0)
9.534 espectadors 65% d’ocupació
MILLOR ENTRADA:
Girona-Barça (13.891)
PITJOR ENTRADA:
Girona-Valladolid (9.534)
EN LA CHAMPIONS
(Topall: 9.721 espectadors)
1. Girona-Feyenoord (2-3)
8.752 espectadors 90% d’ocupació
2. Girona-Bratislava (2-0)
9.246 espectadors 95%% d’ocupació
3. Girona-Liverpool (0-1)
9.534 espectadors 98% d’ocupació
MILLOR ENTRADA:
Girona-Liverpool (9.534)
PITJOR ENTRADA:
Girona-Feyenoord (8.752)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)