Girona

Per poder mirar endavant

El Girona rep la visita del Las Palmas a Montilivi (21 h) amb l’objectiu de trencar la mala ratxa de dues derrotes consecutives en la lliga i quatre en total

Els resultats de la jornada no han estat dolents per als de Míchel, que volen assaltar la setena posició i posar-se a només un punt del sisè, el Rayo

La lliga i només la lliga. El Girona comença avui una nova realitat aquesta temporada, i ha de ser un punt d’inflexió. Sense cap distracció, un cop eliminats de la copa i la Champions, i tenint en compte que, a més, avui es tanca el mercat d’hivern, tots els ous es posen al mateix cistell. Entre cella i cella, l’equip es marca l’objectiu de lluitar per tornar a jugar a Europa la temporada que ve. No s’hi val a badar, però, perquè els de baix no frenen i una mala ratxa et pot obligar a mirar només la permanència. Per totes dues coses, la millor opció és guanyar, i el Girona ho ha de fer aquesta nit a Montilivi contra el Las Palmas (21 h, DAZN), en un duel que ha de servir per retrobar-se amb la victòria després de dues derrotes consecutives en la lliga i quatre entre totes les competicions.

Guanyar avui és d’una importància vital. Seria la millor manera d’esvair qualsevol fantasma i seria un primer pas ferm en un mes de febrer en què els gironins s’han de fer forts a casa contra el Las Palmas i el Getafe i intentar donar la sorpresa en dues visites molt complicades a San Mamés i al Bernabéu. La victòria, que seria la primera de l’any a Montilivi, tornaria a col·locar el Girona en una setena posició que podria tenir premi al final de temporada, i a només un punt del sisè. A més de guanyar, l’altre objectiu és convèncer. Fa molts partits en què no es veu que l’equip de Míchel sigui capaç de sotmetre el rival a través del seu joc, i avui seria important fer-ho, encara que fos només en algunes fases del partit. Seria la millor manera d’agafar confiança i de creure que d’aquí en endavant l’equip ha d’anar creixent aprofitant que el calendari no serà cap obstacle.

Cert és que Míchel no ho ha fet mai, però avui no és un dia per posar excuses. Des del duel de dimecres contra l’Arsenal, el Girona ha tingut prou temps per preparar el partit. El més important, però, és que la infermeria té menys feina que mai. De fet, per al partit d’avui no hi ha cap baixa assegurada, tot i que jugadors com ara Blind, Oriol Romeu i Portu seran dubte fins a última hora per petits problemes físics. La resta de la plantilla està a disposició d’un Míchel que respira alleugerit. L’únic altre interrogant és el d’Arthur, l’últim fitxatge, i és que si es resolen els aspectes burocràtics podria entrar en la convocatòria, mentre que si no, haurà d’esperar a dissabte que ve contra l’Athletic.

Les bones notícies en forma de recuperació fan que Míchel tingui més opcions a l’hora d’escollir per formar l’onze d’avui. El més normal és que David López, Krejcí i Miguel tornin directament com a titulars, i al centre del camp Iván Martín podria agafar el lloc d’Oriol Romeu si el d’Ulldecona no està al cent per cent. L’altre dubte és si serà Asprilla o Van de Beek qui faci d’enllaç, mentre que Tsygankov, Bryan Gil i Danjuma, jugant a la punta, semblen indiscutibles.

Un rival perillós

El Las Palmas arriba a Montilivi amb baixes importants, com les d’Essugo i Sandro, però vendrà cara la seva pell. Des de l’arribada de Diego Martínez, els canaris han guanyat sis partits en dotze jornades i, si bé és cert que encara no coneixen la victòria en aquest 2025, ja han demostrat que són capaços de guanyar a domicili en camps complicats com el del València, el Rayo Vallecano i el Barça.

PENDENTS

Sense cap baixa confirmada, Blind, Romeu, Portu i Arthur són dubte per a la llista

EL RIVAL

El Las Palmas fa quatre partits que no guanya i arriba a la cita amb baixes de pes

Vladyslav Krapyvtsov a la llista

El porter ucraïnès Vladyslav Krapyvtsov s’estrenarà en una llista de convocats, després que el club l’hagi inscrit amb el primer equip amb el dorsal 25 i passi a competir per una posició com a porter suplent amb Juan Carlos Martín. Gazzaniga continuarà sent indiscutible –ja ho era amb Pau López– i tornarà a vestir-se de curt després de superar la lumbàlgia que el va privar dels primers minuts de la lliga des del seu debut amb el Girona, el 2022, i perdre’s l’últim duel de Champions League, contra l’Arsenal.

Els precedents, blanc-i-vermells

El Las Palmas ha visitat en dues ocasions Montilivi competint en la màxima categoria, i en totes dues, el Girona n’ha sortit vencedor. En el primer precedent, en l’estrena dels gironins a l’elit –el curs 2017/18– encara és recordat el 6-0 que els de Machín van endossar als de Paco Jémez amb Michael Olunga com a protagonista fent un hat-trick exprés entre els minuts 57 i 78. En el segon precedent, ja el curs passat, els de Míchel Sánchez van superar els insulars, dirigits llavors per García Pimienta, gràcies a una solitària diana de Portu en el matx del seu retorn a Montilivi, fitxat procedent del Getafe. El Girona i el Las Palmas s’han vist les cares deu vegades més en el futbol professional (a segona) amb un balanç més igualat: amb tres victòries blanc-i-vermelles, quatre empats i tres triomfs dels canaris, quan normalment eren un dels aspirants a l’ascens cada temporada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)