Moto GP
GP d'Espanya
Terra de certeses
Motor. El mundial de Moto GP arriba a Jerez, el termòmetre d'Europa, amb Rossi i les Yamaha manant
Amb Valentino Rossi “inesperadament” al capdavant del campionat, perquè és l'únic que no ha fallat en les tres primeres curses de l'any, el comboi de Moto GP fa finalment parada i fonda a Europa. A Jerez, veritable punt de partida del mundial segons una llei no escrita que regeix el certamen.
Cada circuit té les seves coses, i el curt i estret traçat andalús passa per un dels més exigents per a les motos. I en qualsevol cas, el primer en el periple anual que posa a prova el paquet que defineix la competitivitat de la màquina: l'acceleració, l'estabilitat en la frenada i la velocitat dibuixant el revolt. Habitualment en condicions de calor severa, amb una adherència poc agraïda i durant 27 voltes, Jerez és el termòmetre d'Europa –dilluns i dimarts hi ha previstos els primers entrenaments oficials enmig de la temporada.
La M1, la RC213V
Per tot plegat, la Yamaha és la moto que en els darrers anys millors resultats ha obtingut aquí. Rossi va guanyar el 2016 alliçonant el personal en com es treballa el divendres i el dissabte per trobar ritme de cursa, frenant l'ànsia inicial de Jorge Lorenzo i Marc Márquez passant primer pel revolt inicial i adaptant-se com ningú als més de 40 graus d'asfalt amb els, aleshores, primerencs (i molt durs) neumàtics Michelin. Tot, el cap de setmana que Lorenzo havia anunciat que marxava a Ducati –per les característiques de la moto italiana, l'andalús és un dels pitjors circuits.
Rossi i Maverick Viñales són favorits i l'estat real del dèficit d'acceleració de la Honda dirà si també ho són Marc Márquez i Dani Pedrosa –el vallesà sempre respon aquí–. La docilitat del nou motor de la RC213V no ha pal·liat la falta d'acceleració, i quan aquesta falla la compensació ha de venir arriscant en les frenades.