Més esport

Una mateixa bandera per a les dues Corees

Olimpisme. Corea del Nord i Corea del Sud acorden desfilar juntes en la inauguració dels Jocs d’hivern de Pyeongchang, el 9 de febrer

Les dues Corees, que estan tècni­ca­ment en guerra, des­fi­la­ran jun­tes i sota la mateixa ban­dera en l’ober­tura d’uns Jocs Olímpics. Pas­sarà el pròxim 9 de febrer, en la cerimònia inau­gu­ral dels Jocs d’hivern que orga­nitza el com­tat sud-coreà de Pye­ongc­hang. Així ho van deci­dir ahir els governs dels dos països, en la tro­bada que van fer en el marc de la roda de con­tac­tes que van ini­ciar la set­mana pas­sada. L’acord sim­bo­litza un impor­tant acos­ta­ment després d’una dècada mar­cada per les males rela­ci­ons.

Corea del Nord i Corea del Sud van acor­dar, a més, pre­sen­tar con­jun­ta­ment un equip d’hoquei sobre gel femení. Un fet que es repe­tirà per ter­cera vegada. La pri­mera va ser el 1991, l’any en què les dues Corees van com­pe­tir jun­tes en el cam­pi­o­nat del món de ten­nis de taula del Japó i en el mun­dial sub-20 de fut­bol de Por­tu­gal. D’altra banda, en la reunió es va esta­blir que la par­ti­ci­pació d’espor­tis­tes nord-core­ans en les com­pe­ti­ci­ons ofi­ci­als de Pye­ongc­hang es deci­dirà con­jun­ta­ment amb el Comitè Olímpic Inter­na­ci­o­nal (COI) i el Comitè Paralímpic Inter­na­ci­o­nal (CPI), de manera que Corea del Nord podria debu­tar en uns Jocs Paralímpics hiver­nals.

L’acord pre­veu també que, abans dels Jocs, les dues Corees facin entre­na­ments con­junts d’esquí a l’estació nord-core­ana de Masikryong i que s’orga­nitzi un esde­ve­ni­ment cul­tu­ral a la mun­ta­nya Kum­gang, al nord de la fron­tera inter­co­re­ana.

Els viatges i l’allotjament

No s’ha decidit encara qui costejarà els viatges i l’allotjament de la delegació nord-coreana a Pyeongchang. Per altra banda, les sancions internacionals que pesen sobre Corea del Nord per les proves nuclears restringeixen el transport des d’aquest país per diverses vies.

Enmig de tot plegat, el govern de Pyongyang ha insistit que, tot i l’acostament amb Seül, no desistirà en el seu afany nuclear. De fet, prepara una celebració militar per a la vigília de la cerimònia inaugural dels Jocs, que inclouria desfilades i exhibicions d’armament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)