patinatge artístic
Avís a navegants
El CPA Olot ofereix la coreografia d’aquest 2018 i guanya el dissetè títol gironí en un recinte ple de gom a gom i entregat
El CPA Girona apuja el llistó i torna a ser segon i el Maçanet sorprèn un altre cop en petits
El CPA Olot va revalidar el títol de campió territorial de patinatge artístic per a grups de xou grans, el dissetè triomf en divuit edicions –només el 2002 va ser segon– d’una competició que ahir va tornar a omplir Fontajau i que els darrers anys s’ha convertit en l’inici d’una temporada triomfal que acaba amb la formació de Ricard Planiol aixecant tots els títols possibles, inclosos el català, estatal, europeu i mundial. El recinte, per al qual no quedaven entrades –es van esgotar i es va haver de desbloquejar seients inicialment reservats als participants–es va entregar a una competició que, Olot a banda, té podis europeus i mundials deixant palesa la potència dels xous a les comarques gironines. Sense opcions, el títol de la coreografia que les olotines han presentat aquest cap de setmana –dissabte a Olot i ahir a Fontajau, ja per al gran públic– és un autèntic avís a navegants. Per als rivals. El millor d’ells un altre cop, ahir, el CPA Girona –subcampió del món darrere l’Olot els dos darrers anys després de ser bronze en fa tres– amb Soc aquí.
També va tornar a deixar molt bona impressió el PA Maçanet, equip revelació el 2017 amb els títols gironí, català i estatal i els podis internacionals amb el bronze europeu i la plata mundial, amb un Rat lab de científics que creen un animal. L’altre triomfador de la jornada va ser el Guixolenc, mentre que el Bescanó va revalidar el seu èxit en juvenils. Els quatre primers de cada modalitat competiran al campionat de Catalunya a Reus, el 17 de febrer.
La coreografia del CPA Olot per al 2018 està ubicada en un escorxador, amb els animals a punt per morir i un –el representa Eli Prat– intentant lluitar per sobreviure; fins que li arriba un inevitable i tràgic final. L’Olot presenta tres baixes respecte a l’equip del 2017 i només una incorporació, que deixa en 22 les patinadores del grup per a una temàtica transgressora i una coreografia amb menys exigència física que la de la temporada passada, Sóc innocent. Les garrotxines van fer dos punts menys que fa un any i cap de les notes dels jutges va ser inferior al 9. “La primera competició és un punt de partida molt important i no pel fet de ser un territorial deixem de tenir nervis” va dir Ricard Planiol, que donava per bones les puntuacions indicant que superar el 9 els aproxima a l’excel·lència i, alhora, deixa marge de millora.
Efecte visual
La coreografia del CPA Girona Soc aquí, jugava amb les protagonistes apujant-se i abaixant-se la samarreta, confonent l’espectador perquè al llarg del xou totes les patinadores de l’equip de Nuri Solé acabaven sent-ho en algun moment adoptant l’estètica del personatge de ficció Wally. Les gironines, que van actuar just abans que els dos equips de l’Olot (primer el B amb L’ovella negra i després l’A, segons sorteig), van mostrar un nivell molt superior en aquest punt de temporada respecte a l’Esclaus de la riquesa de fa un any i van acabar a 4 punts del CPA Olot malgrat una petita caiguda. “Arribes molt just i hi ha molts mesos per anar polint aquestes coses, ja se sap: quan vas sobre rodes és el més normal del món” va dir Nuri Solé, molt satisfeta amb la resposta del públic a la seva actuació. “Això de les puntuacions mai se sap i cada campionat és diferent”, hi va afegir sobre la diferència amb el CPA Olot, escurçada.