Hoquei sobre herba

Espanya obté un bronze històric amb accent català

Hoquei herba. L’equip d’Adrian Lock, amb set jugadores del Principat, va ser molt superior a Austràlia sobretot en el primer quart i aconsegueix pujar al podi d’un mundial per primer cop

AUSTrÀLIA 1 ESPANYA 3

AUSTRÀLIA:Malone, Peris, Hurtz, Kenny, Brazel, Maddy Fitzpatrick, McMahon, Bone, Kershaw, Nobbs, Morgan, Bartram, Slattery, Smith, Lynch, Bates, Stewart i Savannah Fitzpatrick.ESPANYA:Ruiz, Gutiérrez, Petchamé, Salvatella, López, Bonastre, Guinea, Cano, Begoña García, Giné, Pérez, Oliva, Magaz, Jiménez i Melanie García.GOLS:0-1 (10’) López. 0-2 (14’) Bonastre. 1-2 (40’) Slattery. 1-3 (51’) Magaz.ÀRBITRES:Amber Church i Annelize Rostron. Van ensenyar targeta verda a Jiménez i Salvatella.

La selecció espa­nyola, amb un mar­cat accent català a causa de la presència de set juga­do­res del Prin­ci­pat –Car­lota Petc­hamé, Carola Sal­va­te­lla, Xan­tal Giné, Cris­tina Gui­nea, Berta Bonas­tre, Gigi Oliva i Júlia Pons–, va fer ahir història superant Austràlia per 1-3 i va con­que­rir el bronze en el mun­dial de Lon­dres, el pri­mer podi de la seva història, que millora el quart lloc de Madrid 2006 –amb onze cata­la­nes de divuit con­vo­ca­des– i les cin­que­nes posi­ci­ons del 1976 i el 1990.

El con­junt esta­tal va jugar un pri­mer quart excep­ci­o­nal (0-2) que el va cata­pul­tar. Tant en atac com exer­cint una pressió defen­siva que va ofe­gar les aus­tra­li­a­nes. Maria López va trans­for­mar un penal córner que va obrir el mar­ca­dor (10’) i Berta Bonas­tre va afu­se­llar la por­tera aus­sie rema­tant una gran jugada per la banda dreta de Bea Pérez (14’). A més va arro­do­nir l’inici somiat defen­sant amb eficiència un penal córner en con­tra en el segon quart.

En el minut 37, Espa­nya no va saber ges­ti­o­nar bé un penal córner a favor que li hau­ria permès començar a sen­ten­ciar. A més, Lucía Jiménez va veure una tar­geta verda per haver tra­vat una contrària per dar­rere i va ser exclosa durant dos minuts. Austràlia va inqui­e­tar mar­cant en la supe­ri­o­ri­tat l’1-2 (40’). Espa­nya va tor­nar a fallar un penal córner però va repli­car de seguida en una gran jugada de com­bi­nació. Magaz va afu­se­llar l’1-3 (51’) amb una gran classe i bus­cant el con­tra­peu de la por­tera apro­fi­tant de nou una incursió per l’extrem de l’hàbil Bea Pérez, que li va ser­vir una assistència de lli­bre. El con­junt d’Adrian Lock va tor­nar a mal­ba­ra­tar una acció a bola atu­rada (42’) i Austràlia, amb tot per­dut i assu­mint ris­cos lògics, va situar una juga­dora de camp en lloc de la seva por­tera a 6:43 del final. Va dis­po­sar, també en supe­ri­o­ri­tat numèrica arran d’una verda a Sal­va­te­lla, d’un penal córner a 2:43 del final que era la seva dar­rera taula de sal­vació per afer­rar-se des­es­pe­ra­da­ment al par­tit. Però no el va fer i no va poder cap­gi­rar la dinàmica d’un par­tit domi­nat en tot moment pel con­junt d’Adrian Lock.

LA DADA

6
gols
de penal córner en divuit intents ha marcat Espanya en el mundial. Ahir en va fer 1/4.
1974 Holanda
1976 Alemanya
1978 Holanda
1981 Alemanya
1983 Holanda
1986 Holanda
1990 Holanda
1994 Austràlia
1998 Austràlia
2002 Argentina
2006 Holanda
2010 Argentina
2014 Holanda
2018 Holanda

Holanda apallissa Irlanda en la final (6-0)

La selecció holandesa va derrotar amb un contundent 6-0 Irlanda en la final del mundial i va aconseguir, confirmant tots els pronòstics, el seu vuitè títol mundial femení. La capacitat defensiva de les irlandeses, molt fortes físicament, va ser un argument insuficient per aturar la bona tècnica i la voràgine de joc de les holandeses, que després de tenir una feinada dissabte en la semifinal contra Austràlia no volien complicacions i a la mitja part ja dominaven per 4-0.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)