El CAR de Sant Cugat s’obre als esports d’hivern
Política esportiva. El centre d’alt rendiment se suma al projecte olímpic i invertirà uns tres milions d’euros per construir un mòdul de gel i una pista d’acceleració per a ‘skeleton’, ‘bobsleigh’ i ‘luge’
El CAR de Sant Cugat ampliarà la seva oferta esportiva amb un mòdul de gel i una pista de sortides per a skeleton (tobogan), bobsleigh i luge, entre altres infraestructures vinculades als esports d’hivern i que suposaran una inversió d’entre 2,5 i 3 milions d’euros. El secretari general de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras, ho va anunciar ahir un cop aprovat el pla estratègic del centre d’alt rendiment. “El CAR de Sant Cugat és del 1992 i avui, 27 anys després, tenim l’oportunitat d’incorporar altres infraestructures per tecnificar i preparar també els futurs medallistes catalans per als esports d’hivern. No es tracta de treure esports ja existents sinó d’ampliar-los i de sumar-los als serveis complementaris i integrals que ja tenim del centre, com la medicina esportiva o la biodinàmica. Això ens permetrà presentar-nos al món com un dels únics centres de titularitat pública que permeten preparar la globalitat de l’oferta esportiva tant d’estiu com d’hivern”, remarca Figueras.
El secretari general de l’Esport va assegurar que les infraestructures es tiraran endavant independentment de si concedeixen o no els Jocs d’hivern a la proposta dels Pirineus-Barcelona 2030. “És una aposta de futur i el pla estratègic del CAR així ho considera. En tot cas, els Jocs serien una palanca per agilitzar-ho i impulsar futures inversions”, subratlla. En aquest sentit, insisteix: “Pensem en el llegat; no només en els 15 dies dels Jocs sinó sobretot en els 15 anys que vindran després. És una oportunitat per completar l’oferta amb esports que ara no tenim cent per cent tecnificats.”
Diferents escenaris
Des de l’oficina tècnica de Pirineus-Barcelona 2030 s’estan estudiant les millors ubicacions per a les infraestructures que es volen impulsar al CAR. La pista de gel, per exemple, presenta dues possibilitats: l’antic pavelló de gimnàstica, ara en desús des que es va impulsar el nou mòdul el 2012, o l’hangar on hi ha les pistes de tennis cobertes. Pel que fa a les sortides de skeleton, el lloc més probable és rere la tanca de la pista d’atletisme, tal com va explicar el mateix pilot català Ander Mirambell, que també es va afegir a la trobada amb els periodistes. Encara no hi ha terminis fixats, però els nous projectes del CAR podrien començar a caminar el 2020, segons Gerard Figueras.