Waterpolo

Des de la defensa

Waterpolo. La selecció espanyola, amb vuit catalans, és superior a Grècia i es classifica per a la semifinal de l’europeu, en què s’enfrontarà a Hongria

Espanya 9 Grècia 5

ESPANYA:Aguirre, Munárriz (2), Granados (2), Sanahuja, De Toro, Larumbe, Famera (2), Cabanas (1), Tahull (1), Perrone (1), Barroso, Bustos i Lorrio.GRÈCIA:Limarakis, Genidounias (1), Skoumpakis, Gkiouvetsis, Argyropoulos, Papanastasiou, Dervisis (1), Alafragkis, Kopeliadis, Kakaris (1), Nikolaidis, Vlachopoulos (2) i Tzortzatos.PARCIALS:4-2, 1-1, 2-1 i 2-1.ÀRBITRES:B. Margeta (Eslovènia) i V. Putnikovic (Sèrbia).

La selecció espa­nyola de David Martín es va tor­nar a clas­si­fi­car per a una semi­fi­nal d’un gran cam­pi­o­nat en der­ro­tar Grècia per 9-5 (4-2, 1-1, 2-1 i 2-1), en un par­tit de quarts que va domi­nar i en què va des­ta­car la defensa i la gran actu­ació del por­ter Unai Aguirre. Espa­nya, amb vuit juga­dors cata­lans, jugarà la semi­fi­nal de l’euro­peu de Split con­tra Hon­gria (dijous, 18 h, Tele­de­porte), que es va des­fer de França per 16-8. Des del 2018 el com­bi­nat esta­tal del bar­ce­loní David Martín ha arri­bat a les tres semi­fi­nals euro­pees (2018, 2020 i 2022), dues mun­di­als (2019 i 2022) i una olímpica (2021).

El com­bi­nat esta­tal va començar molt bé el par­tit amb un 2-0, però els grecs van mos­trar el seu poten­cial i van empa­tar. A par­tir d’aquí, Aguirre va començar a fer atu­ra­des, la defensa va fun­ci­o­nar i, després d’un par­cial de 3-0, es va arri­bar al des­cans amb un 5-3. Dos gols seguits en l’inici de la segona mei­tat van posar qua­tre gols de diferència (7-3), i mal­grat la bona actu­ació del por­ter grec, la seva selecció no va poder tor­nar a entrar en el par­tit. El com­bi­nat esta­tal va com­ple­tar el resul­tat amb el 9-5 final.

ELS PROTAGONISTES

La clau ha estat la defensa, ho hem fet bé. Hem de continuar així. Ha estat un partit molt dur
David Martín
SELECCIONADOR ESTATAL
Ha estat un partit molt intens. Hem jugat molt bé tant en defensa com en atac
Unai Aguirre
PORTER

La femenina vol un lloc en la final

La selecció espanyola femenina s’enfronta aquesta tarda als Països Baixos en la semifinal (19 h, Teledeporte) amb l’objectiu de classificar-se per a la final i defensar el títol del 2020. Els conjunt neerlandès arriba invicte a la semifinal, després de ser el primer del grup A, amb cinc victòries en cinc partits, i golejar França en els quarts de final (22-3). L’altra semifinal la jugaran Grècia i Itàlia (20.30 h).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)