La qualificació ho aclarirà
Fórmula 1. Jenson Button supera Sebastian Vettel i Nico Rosberg en els primers entrenaments lliures al Circuit de Catalunya. Fernando Alonso pateix en volta ràpida però el Ferrari té un bon ritme de cursa
Va ser com un miratge veure Fernando Alonso i Ferrari al capdavant de la classificació dels entrenaments d'ahir al matí. Eren els efectes de la feina feta la setmana passada en els tests de Mugello? Però a la tarda es va repetir la realitat dels divendres. És a dir, saber ben poca cosa dels adversaris, de si havien rodat a plena o baixa càrrega de combustible i quina havia estat la utilització del DRS; tot això complementat amb les combinacions que permet el doble compost dels pneumàtics.
Per tant, quin valor donar al 14è millor temps de l'asturià i al fet que a la tarda empitjorés els seus registres de la sessió anterior? Una constatació: amb els pneumàtics tous els Ferrari van patir. Però en ritme de cursa Alonso va fer l'efecte d'estar just rere els pilots de McLaren i Lotus, els més efectius. “De moment les sensacions són bones però cal analitzar les peces que han funcionat i les que no”, va comentar l'asturià, que tant al matí com a la tarda va seguir un programa diferent del de Felipe Massa, el seu company. “El que vam provar a Mugello complia les expectatives i aquí els primers símptomes han semblat bons. Es compleix la tendència positiva”, va declarar el doble campió del món, que va admetre que no havia completat ni una sola volta bona amb els pneumàtics tous i, fidel al seu estil de dir el que pensa, va enviar en to irònic un missatge als que donen per fet que demà pujarà al podi: “Encara no tenim les peces que segur ha faltat temps de fabricar per tenir-les en aquesta cursa.”
Com sempre, no serà fins a la qualificació, avui a partir de les dues de la tarda, quan hi haurà pistes més precises del que pot ser aquesta cinquena cursa del mundial. McLaren, Lotus i Red Bull van molt bé. Però una cosa és evident, els pneumàtics estan en la ment de tothom. Absolutament tothom. Més encara després del que es va veure en les últimes voltes del gran premi precedent, a Bahrain. Valgui com a referència que el compost tou que Pirelli subministra aquest cap de setmana ho és més que el de l'any passat en aquesta cursa.
Dani Clos s'estrena
Dani Clos va completar 19 voltes en la seva estrena mundialista com a pilot de fórmula 1. El seu HRT–xassís nou– es va aturar per un problema elèctric a l'entrada del carrer de boxs a falta de 10 minuts per al final de sessió, però el barceloní ho va minimitzar. “Són coses de l'ofici”, va comentar. Clos va explicar que havia provat “diverses coses” i que en cap cas es tractava d'anar a la recerca d'un temps. “És la primera vegada que he pujat al cotxe, que no estava preparat al 100% per a mi, perquè a la tarda l'agafa Narain (Karthikeyan). He fet cinc voltes de presa de contacte i la resta, de treball aerodinàmic”, va dir poc després de baixar del cotxe.
De la Rosa se sent en deute
Se'l veia satisfet ahir a la tarda, Pedro Martínez de la Rosa. “Hem de seguir en aquesta línia, estic molt content del que hem aconseguit des d'Austràlia”, va comentar el vallesà, després d'explicar que amb el paquet aerodinàmic que HRT estrena al Circuit les diferències amb els de davant serien menors en altres traçats. “Aquí hi ha tres revolts on perdem molt de temps”, va admetre De la Rosa, que va afirmar: “L'objectiu és millorar cursa a cursa, no n'hi ha cap altre.” “Em sento en deute amb l'afició –va assenyalar– perquè no estem preparats per donar-los el que mereix. Ens ha de donar una mica més de temps. Però no hi ha terminis, depenem del nostre ritme de progrés.”