Més esport

Rubèn López resisteix el canvi de cicle olímpic

Gimnàstica artística. El gimnasta del CG Sant Boi competeix aquesta setmana en l'europeu de Sofia amb l'objectiu de contribuir a fer que la selecció espanyola arribi a la final per equips

Amb la reti­rada del mares­menc Javi Gómez, el vallesà Rubèn López serà l'únic repre­sen­tant català en cate­go­ria abso­luta de l'euro­peu de gimnàstica artística que comença avui a Sofia (Bulgària) i que evi­den­cia més que mai el canvi de cicle olímpic. “Després dels Jocs sem­pre hi ha can­vis en els equips, entra gent jove amb mol­tes ganes i sur­ten els més vete­rans. A més, aquest cop s'hi han afe­git dues bai­xes impor­tants per lesi­ons com Néstor Abad i Fabián González, però els tin­drem amb nosal­tres ben aviat llui­tant per altres grans com­pe­ti­ci­ons”, explica el campió de l'última edició de la copa d'Espa­nya. El gim­nasta del CG Sant Boi, tot i els 23 anys, ja ha com­pe­tit en cinc edi­ci­ons de l'euro­peu, dues com a júnior (Volos i Lau­sana) i tres més en cate­go­ria abso­luta (Milà, Mont­pe­ller i Mos­cou), i afronta la cita de Sofia amb l'objec­tiu d'aju­dar la selecció espa­nyola a gua­nyar-se una plaça entre els vuit fina­lis­tes. Els altres con­vo­cats són el gim­nasta d'Elx Isaac Bote­lla, el canari Ray­der­ley Zapata i els madri­lenys Alberto Tallón i Roberto Álva­rez.

Rubèn López com­pe­tirà en el cavall amb arcs, barra fixa, paral·leles i ane­lles, però és en aquests dos últims apa­rells on té més pos­si­bi­li­tats de fer un bon paper. “En ane­lles i paral·leles és on tinc una nota més alta de sor­tida, de 6,4, i llui­taré per gua­nyar-me una plaça per a la final”, explica el ripo­lle­tenc, que torna a entre­nar-se al CAR de Sant Cugat a les ordres de Miquel Àngel Rubio després d'haver aca­bat els estu­dis a Madrid. Rubèn López, com­pany de fati­gues de Javi Gómez durant molts anys, troba a fal­tar el mata­roní en els entre­na­ments, però con­fia que la nova for­nada de gim­nas­tes cata­lans com ara els júniors Jeroni Casas­sas (Salt GC), Kevin Traid (Egiba) i Javier Hino­josa (CG Sant Boi), que també estan con­vo­cats per a l'euro­peu, tin­guin una bona pro­gressió. Aquests tres júniors entren avui mateix en acció a l'Arena Armeec Sofia Hall i demà serà el torn del gim­nasta del CG Sant Boi. Serà un pas més en el camí cap als Jocs Olímpics de Rio de Janeiro del 2016, un repte que l'il·lusi­ona espe­ci­al­ment després d'haver com­pe­tit en els Jocs de Lon­dres.

Gamell, Palacios i Norberto, en l'europeu femení

El cap de setmana va acabar l'europeu de gimnàstica artística en categoria femenina amb sort diversa per a les tres representants catalanes convocades. Laura Gamell (CG Terrassa), tercera en l'última edició de la copa d'Espanya, no va poder contribuir al meritori sisè lloc de la selecció estatal perquè es va lesionar en l'escalfament. En categoria júnior, Ana Palacios (CG Sentmenat) va acabar 34a en el concurs complet (49,324) i va figurar com a primera reserva amb vista a la final. La també júnior Paula Norberto (CG Osona) va competir en salt i paral·leles per contribuir a la dotzena posició de la selecció espanyola.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.