Ciclisme
“Estem motivats, en tenim ganes”
La Girona MTB Challenge, el 12 d'abril, vol ser un referent de qualitat esportiva
Servirà a la ciutat per al segell de denominació turística
La ciutat de Girona tindrà l'any que ve, a la primavera, una cursa de BTT de cent quilòmetres, la Girona MTB Challenge. “Estem molt motivats, en tenim moltes ganes: no hi ha cap cursa així a Girona, d'aquest estil. Potser es fan més a la zona de Barcelona, hi ha bikers més rodadors. Aquí hi ha més tradició, i la gent és més de corriol, més tècnica”, deia Gerard Freixas, gerent de Klassmark Trail, l'organitzador de proves com la recent Cursa de Muntanya de Girona. “Pot funcionar. Hi creiem i, a més, Girona està molt ficada a aconseguir el segell de denominació turística esportiva: i ho demana en córrer i en bicicleta. En ciclisme, estan fent coses pel turisme més professional, amb més rutes i informació... Si vols aquest segell has de fer esdeveniments, i l'any passat es va començar amb el Gran Fons”, explica.
Característiques
Girona MTB Challenge es farà el 12 d'abril amb sortida i arribada al pavelló de Fontajau. Cent quilòmetres i 2.500 metres de desnivell positiu amb un 60% del recorregut per corriols, un 35% per pista i un 5% d'asfalt. Ni trialeres ni zones tècniques. Sant Miquel de Campmajor, Mieres, Sant Aniol de Finestres, Sant Esteve de Llémena i Canet d'Adri són els municipis pels quals passarà, i el temps màxim és d'onze hores. “Té cabuda en la ciutat i tenim ganes de consolidar-la en el calendari. Girona, en les curses de muntanya, ens costa molt fer-la créixer. Les Gavarres és un massís de baixa muntanya i, a la tardor, la majoria de corredors vénen de fer curses d'alta muntanya al Pirineu o els Alps. I quan aterres de la temporada de llarga distància, costa que et vingui gent de fora”, valora Freixes, que ho compara amb la BTT: “Tenim dos massissos de baixa muntanya com Rocacorba i la vall de Llémena, la zona que s'endinsa a la Garrotxa, i les Gavarres. Per fer BTT, és ideal: està farcit de corriols, hi ha molta afició i molt manteniment dels camins.” I hi afegeix: “Per internacionalitzar una cursa i fer-la créixer és un lloc molt bo. Fontajau té instal·lacions i espais idonis perquè muntarem els paddocks a les Ribes del Ter. I tot el village. Volem fer una marca i que faci ciutat.”
Segell de qualitat
“Jo no vull fer com la marató dels Monegros, amb sis mil persones. Volem una cursa gran, un repte assequible. Hi haurà una part crítica, del biker més purità i autèntic, que ja té la Tramunbike. Nosaltres la respectem i per això hem fet aquesta cursa més rodadora, per poder-hi conviure. Potser pels moments actuals li tocarà tenir més adeptes al Challenge? No ho sé, nosaltres volem que convisquin i la volem projectar internacionalment”, diu Freixas, que apunta una de les garanties: “Darrere hi ha en Narcís Grabulosa i en Fidel Freixas, dues vaques sagrades. Jo sóc informàtic, de la nova generació, que busca en mapes i aplicacions. I ells, GPS amb rodes: dissenyen un recorregut com el que els he dit, fàcil i rodador i combinat amb pistes estretes... serà assequible per tothom i maco. Busco seguretat, accessos, punts d'avituallament, llocs comercials i macos. Si no, farem por”, i apunta, amb relació al seu oncle Fidel: “S'hi estan adaptant. Ell viu per això, no només fa la Tramun sinó que té els tracks. És un recorregut que, així que se'n comenci a assabentar el tipus de gent que vull portar, vindran en massa.” Per promocionar-la, Freixas comptarà amb Pau i Marcel Zamora i està en converses amb la federació catalana: “Volem que sigui campionat de Catalunya de marató.”