Futbol sala

El Teià Futbol Cinc guanya la copa d'Europa femenina

Futsal. Les maresmenques es van imposar clarament en la final a Taipei (7-2). El FS Femení Lloret va acabar tercer en perdre en la semifinal

El Teià Fut­bol Cinc va gua­nyar el títol de la copa d'Europa feme­nina de fut­sal, que es va dis­pu­tar a Llo­ret de Mar. Per pri­mera vegada, un equip català va ser el campió d'aquesta com­pe­tició, la més impor­tant en cate­go­ria feme­nina que orga­nitza la Unió Euro­pea de Fut­sal (UEFS). El con­junt mares­menc es va impo­sar en la final per 7-2 a la selecció de Tai­pei, que havia estat con­vi­dada per l'orga­nit­zació. L'altre con­junt català en com­pe­tició, el FS Femení Llo­ret, va aca­bar en una meritòria ter­cera posició després d'arri­bar a la semi­fi­nal i caure con­tra les futu­res cam­pi­o­nes.

El Teià va jugar en el grup A i no va tenir pro­ble­mes per vèncer el Tags­port rus (22-0), però va patir per superar el Volvo Cala­mina belga, que va ser campió l'any 2013. Després d'un par­tit molt dis­pu­tat i que va aca­bar en empat (6-6), les mares­men­ques es van impo­sar en els penals per 2-1, i van ser pri­me­res de grup. En el grup B, el Llo­ret va ser segon després de per­dre con­tra Tai­pei (1-10) i der­ro­tar el Girl­power rus per 6-3. Els dos equips cata­lans es van enfron­tar en la semi­fi­nal i la victòria va ser clara per a les del Maresme per 16-1, i van pas­sar a la final, on es van tro­bar Tai­pei.

El Teià Fut­bol Cinc va començar la final per­dent (0-1), però abans del des­cans va empa­tar. En la segona part, les mares­men­ques es van avançar (3-1) i, mal­grat que les xine­ses van reduir les diferències, el 3-2 les va espe­ro­nar i es van dis­tan­ciar clara­ment en el resul­tat fins a acon­se­guir el 7-2, la victòria i el títol. Naiara Zarate va ser esco­llida millor por­tera de la com­pe­tició. El Teià ja va dis­pu­tar la copa d'Europa feme­nina l'any 2012 i va arri­bar a les semi­fi­nals, en les quals va per­dre en els penals con­tra el futur campió, el Tor­pedo Mami de Mos­cou rus (2-2).

LES PROTAGONISTES

En la segona part de la final hem millorat i els nervis han desaparegut, en cap moment hem perdut la intensitat
Laura Viura
Ens ha costat arribar fins aquí, però mai hem abaixat els braços, i penso que és un premi merescut
Alma Cruz
Grup A
Tagsport - Teià
0-22
Teià - Volvo Calamina
6-6 (2-1 penals)
Volvo Calamina - Tagsport
17-0
Grup B
Taipei - Lloret
10-1
Lloret - Girlpower
6-3
Girlpower - Taipei
1-10
Semifinals
Teià - Lloret
16-1
Volvo Calamina - Taipei
0-2
Final
Teià - Taipei
7-2
Classificació final
1r Teià Futbol Cinc (Catalunya)
2n Taipei (Taiwan)
3r Volvo Calamina (Bèlgica)
3r FS Femení LLoret (Catalunya)
5è Girlpower (Rússia)
6è Tagsport (Rússia)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.