Ciclisme

Ciclisme

Transpyr, també en cursa

Transpyr The Race by Gore Bike Wear s'afegeix a la setena Gran Raid BTT i la quarta Road, del 12 al 18 de juny

“Farem una competició, amb totes les seves regles, un podi, uns guanyadors... Fins ara era una marxa”

Cre­uar el Piri­neu pel ves­sant sud en BTT, des de Roses a Hon­dar­ri­bia, en set eta­pes. Aquest era el repte que supo­sava la Transpyr en les seves sis ante­ri­ors edi­ci­ons, inclo­ses les tres de car­re­tera que s'han fet de manera paral·lela i que es manté també aquest any. Una missió per als prac­ti­cants del ciclisme que s'enfron­ta­ven amb ells matei­xos per acon­se­guir el que es con­si­dera un gra­duat en BTT mit­jançant el que és una de les cinc pro­ves per eta­pes en bici tot ter­reny més dures del món. Una filo­so­fia, la del repte, a la qual s'afe­geix aquest 2016 el ves­sant com­pe­ti­tiu. “Fins ara el que fèiem era una marxa ciclo­tu­rista. I una marxa no és com­pe­ti­tiva. Ara farem una com­pe­tició, amb totes les seves regles, un podi, uns gua­nya­dors... Fins ara havíem introduït incen­tius i dèiem que qui arri­bava pri­mer gua­nyava, el segon... Però això no es pot fer. En una marxa no hi ha gua­nya­dors”, expo­sava Oriol Sallent, direc­tor de la prova. I ho argu­men­tava: “Per seguir les tendències del mer­cat, que cada vegada demana uns for­mats més com­pe­ti­tius i reglats, amb la segu­re­tat més con­tro­lada. I, sobre­tot, perquè tre­ba­llem amb la marca Gore Bike Wear que deci­deix apos­tar per fer un for­mat més com­pe­ti­tiu i en vol ser el patro­ci­na­dor prin­ci­pal. Per això hem creat aquesta moda­li­tat nova, però amb les eta­pes habi­tu­als.”

Les nove­tats i les ins­crip­ci­ons

Transpyr pre­senta per a la seva setena edició una imatge cor­po­ra­tiva reno­vada, el for­mat i, també, les dates. Perquè fins l'any pas­sat es feia sem­pre la set­mana després de Sant Joan i, aquest, s'avança al calen­dari i es farà del 12 al 18 de juny. Ava­lada per la Fede­ració Espa­nyola de Ciclisme i enca­mi­nada a ser UCI en pro­pe­res edi­ci­ons manté les loca­li­tats que són punts d'etapa amb sor­tida de Roses i arri­bada a Hon­dar­ri­bia: Cam­pro­don, la Seu d'Urgell, el Pont de Suert, Ainsa, Jaca i Bur­guete Ron­ces­va­lles. “Els par­ti­ci­pants poden fer el Raid, que és una aven­tura espec­ta­cu­lar que con­sis­teix a tra­ves­sar el Piri­neu en set dies i, els que ho volen, poden incloure, a més, l'opció de cursa dins la mateixa Transpyr”, sin­te­titza Sallent, un dels qua­tre cre­a­dors de la prova, per a la qual ja es poden fer les ins­crip­ci­ons al lloc web ofi­cial. La filo­so­fia del gra­duat es manté: “Es pot fer amb el màxim de faci­li­tats que ofe­rim als par­ti­ci­pants. El Gran Raid BTT es pot fer de manera indi­vi­dual, per pare­lles, equips de tres...”, va dir Oriol Sallent, que espe­ci­fica els requi­sits per fer The Race: en for­mat pare­lles –com en la Cape Epic i la Transalp– i amb trams mar­cats que tin­dran la seva entrada i sor­tida: “Uns quilòmetres, de 30 a 90, i pot­ser alguna etapa sen­cera... Es cro­no­me­tra el temps i s'ha de tenir la llicència com­pe­ti­tiva i no la ciclo­tu­rista com fins ara.” Els orga­nit­za­dors de la prova, que els dar­rers anys comp­ten amb la mei­tat dels par­ti­ci­pants de fora de l'Estat (200 de 400), tenen con­fir­mada la presència d'equips d'Ale­ma­nya i de refe­rents com ara el bar­ce­loní Pau Zamora i el colombià esta­blert a Sara­gossa Diego Tamayo. “Comen­ces fent una ciclo­tu­rista. Per donar al·lici­ent, que ja no fèiem podis, sinó que tots junts establíem uns temps. I ara ens obli­garà a estar pre­sents al ter­reny. I altres orga­nit­za­dors no ho fan”, apun­tava el direc­tor sobre aquesta evo­lució. Perquè n'espera més: “Li donarà emoció i força per, en anys poste­ri­ors, ofe­rir diners als gua­nya­dors, punts UCI o més al·lici­ents.” “Fer-ho cro­no­me­trat també farà que la gent es reguli millor. El cos no està acli­ma­tat, no mesu­ren bé les for­ces i si, per exem­ple, comença la cursa al quilòmetre 50, tenen tres o qua­tre hores d'anar fent”, deia.

7
etapes
tindrà la Transpyr en tots els seus formats, amb sortida de Roses el 12 de juny i arribada a Hondarribia el 18.
110
quilòmetres
i un desnivell positiu de 2.500 m de mitjana per terrenys variats té cada etapa.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.