Motociclisme

MotoGP

GP d'Aragó

Marc Márquez té les mides preses

GP d'Aragó. El pilot d'Honda buscarà el triomf a Alcanyís sortint primer, amb Maverick i Lorenzo al costat, amb Rossi a la segona fila i Pedrosa a la tercera

Un Marc Márquez dominador com feia setmanes que no es veia, del mateix tarannà que els últims anys a Alcanyís: més de mig segon entre ell i la resta en la qualificació oficial i quasi un segon de pas per volta en el ritme de l'FP4. Per posar-hi més pebre, el cerverí va tenir una caiguda en la sessió del matí que li va provocar una luxació d'espatlla i en la qual va fer caure a terra Pol Espargaró. De tot una mica i el somriure que no falti.

Ara bé, aquest és el mundial del 2016, el primer amb pneumàtics Michelin. I què passarà avui? Ningú ho pot predir amb la seguretat amb què es feien els comptes anys enrere. El mateix Márquez ho expressava: “A veure quin temps fa. Sembla que no farà tanta calor, i si és així haurem de valorar una altra vegada el tema del pneumàtic del davant. El dur davanter va molt al límit, a temperatura baixa. Ja ho hem vist aquest matí”, rematava referint-se a la caiguda de l'FP3.

És el pa de cada diumenge, l'elecció del pneumàtic. Dani Pedrosa, que ahir va caure en el revolt número 15 quan vorejava el temps de la pole de Márquez i que sortirà setè, va vèncer a Misano per haver-ne usat un de diferent a tota la resta. Hi va apostar. No hi ha tant marge, avui. Maverick Viñales, segon en la graella i, juntament amb Pedrosa i Valentino Rossi, el pilot que va mostrar un ritme més decent en comparació al de Márquez en l'FP4, mostrava dubtes quant a la resistència dels Michelin, donant a entendre que només es podia calçar el dur: “Perden molt amb el pas de les voltes.” Per a Jorge Lorenzo, el maldecap era important: només havia aconseguit anar ràpid amb els tous, difícilment útils per completar les 23 voltes de la carrera. Rossi admetia la superioritat de Márquez, però avisava: “És una cursa llarga i tothom té problemes amb el pneumàtic.”

A remuntar

En Moto 2, Àlex Márquez va aconseguir la seva millor qualificació amb la segona plaça, sent candidat a pugnar avui pel podi. Quant a Àlex Rins, sense haver pogut provar tot el que voldria a causa de la gastroenteritis, s'haurà de posicionar bé en el primer gir per no perdre de vista Johann Zarco.

Estic molt content amb el ritme de l'FP4, però a veure la temperatura que tenim en cursa. Això marcarà molt
Marc Márquez
Em sento molt bé amb la moto, però la clau tornaran a ser els pneumàtics. El ritme del Marc en l'FP4 era brutal
Maverick Viñales
Amb els pneumàtics de cursa la moto no gira, tenim problemes. Michelin ha portat un compost molt dur
Jorge Lorenzo
0,269
mil·lèsimes
entre el segon de la graella (Mack) i el setè (Pedrosa). Entre el de Roses i Márquez, 0,631.
2
caigudes
en els dos últims anys al Motorland per a Márquez: el 2014 reprenia la marxa (13è) i fa any va caure en la segona volta.
5
podis
seguits de Lorenzo a Alcanyís, amb victòries el 2015 i el 2014, amb dos segons llocs (2013 i 2012) i un tercer (2011).

Brad Binder busca el primer títol

Brad Binder és el primer pilot que es pot proclamar matemàticament campió del món. Amb 229 punts, necessita guanyar o acabar segon per aconseguir el seu propòsit, ser tercer sempre que Bastianini (123) no guanyi o ser quart, cinquè o sisè si l'italià no acaba primer o segon i Navarro (118) no guanya. Bastianini sortirà des de la pole, el valencià, del segon lloc i Binder, des de la segona fila. “Ha estat un desastre de qualificació. És normal que tres pilots et segueixin per fer el temps, però avui [ahir] n'eren un munt! Ara bé, no estic neguitós: tornarà a ser una cursa en grup.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)